Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina('s):
Plan V - Plan T
RailWiki.nl
Voeg discussie toe aan je favorieten

Ontwikkelingen Mat '64

Donderdag 24 mei 2018 - 10:29:23
aarclay
aarclay
Twitter AarClay Facebook arienclaij Youtube TreinenWeb Flickr 57636621@N03
We zijn scherp

Choo choo.....

Donderdag 24 mei 2018 - 19:07:27
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Ik dacht, ik schrijf gewoon over wat hier staat, dan klopt het wel helaas...

Zondag 10 jun 2018 - 00:22:13
mat64Hidde
mat64Hidde
Twitter MeneerTr Youtube meneerenmevrouwtrein
904 van stichting mat'64 heeft vrijdag op eigen kracht gereden tussen Amersfoort en Utrecht en terug. Daarna is hij gesleept door de 9901 en 2454 naar Blerick voor het multi event.

Bron: nl-nl.facebook.com

Zondag 10 jun 2018 - 08:31:51
wilcot
wilcot
Op het multi event wordt aangegeven dat de 904 te huren is via railexperts

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Donderdag 21 jun 2018 - 11:57:33
dennismunn
dennismunn
Op vrijdag 22 juni wordt de 466 overgebracht naar Blerick. Hier zal het stel worden voorbereid op zijn nieuwe leven als uithangbord voor het KWF. Tijdtafel is bekend. Kan iemand mij een tip geven hoe ik dit het makkelijkste kenbaar kan maken?

Donderdag 21 jun 2018 - 12:19:39
train85
train85
Je kan een bericht naar de webmaster sturen, via het contactformulier/Feedback ( www.somda.nl ) op de website. Die zorgt er wel voor dat het hier op de website komt.

Laatst bewerkt door train85 op Donderdag 21 jun 2018 om 12:20:34

www.mat64.nl

Donderdag 21 jun 2018 - 12:34:03
dennismunn
dennismunn
OK, dank voor de tip. Ik heb een bericht gestuurd.

Alvast in het kort:

HLM 9:43
GDM 10:56
BTL 11:28
EHV 11:50
BR 12:36

Transport wordt verzorgd door Volker.

Donderdag 21 jun 2018 - 17:03:18
HZwoferink
HZwoferink
Twitter HZwoferink Facebook HZwoferink Youtube Betuweroute99 Flickr Betuweroute100
Quote
wilcot (zo 10 jun 2018 08:31:51 www.somda.nl): Op het multi event wordt aangegeven dat de 904 te huren is via railexperts
Check, dat geven ze nu ook aan op hun site: railexperts.nl

Laatst bewerkt door HZwoferink op Donderdag 21 jun 2018 om 17:04:44

Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink

Vrijdag 22 jun 2018 - 08:18:43
wyke2207
wyke2207
De Plan V NS 466 stond op donderdagochtend 21-06-2018 in de spoorwegdriehoek nabij Haarlem NS geparkeerd juist naast de DE II 180. Ik denk dat het stel daar jl. woensdag is neergezet.

Vrijdag 22 jun 2018 - 09:12:53
dennismunn
dennismunn
Dat klopt inderdaad. Helaas moest dit gebeuren in verband met plaatsgebrek in de werkplaats. Gedurende de nacht liep er bewaking met hond, want het is niet de beste plaats om een museumstel neer te zetten...

Door fantastische medewerking van veel mensen bij NS hebben we toestemming gekregen om het stel snel naar Blerick over te brengen, waar we veilig binnen kunnen staan. Samen met veel ander historisch treinmaterieel. Via stichting Store hebben we daar ruim 80 meter spoor kunnen huren, waardoor er ook plaats is voor ander materieel wat onder ons attest gaat rijden.

Vrijdag 22 jun 2018 - 12:15:10
wyke2207
wyke2207
Je kunt er inderdaad op wachten daar. Je materieel wordt voor je het weet onder gekladderd daar. Goed dat er bewaking was. Ik heb de 466 vanmorgen gefotografeerd bij vertrek vanaf Haarlem NS. Getrokken werd de 466 door de Volkerrail 203-5 Tyke. Foto's zijn te zien op de Facebookpagina Mat.64 Plan V en op OV Vrienden.

Zondag 24 jun 2018 - 20:37:26
dennismunn
dennismunn
Foto's en filmpje van het transport van de 466 zijn te vinden op de Facebook pagina:

www.facebook.com

Laatst bewerkt door dennismunn op Maandag 25 jun 2018 om 12:39:54

Woensdag 21 nov 2018 - 13:42:22
mat64Hidde
mat64Hidde
Twitter MeneerTr Youtube meneerenmevrouwtrein
De mat'64 466 (Karel) heeft sinds kort een officele website:
www.karel.rocks

Hier staat o.a. de eerstvolgende ritten en hier kan je zien wat de nieuwe kleurenstelling wordt.

Laatst bewerkt door mat64Hidde op Woensdag 21 nov 2018 om 13:56:32, reden: Link aangepast

Woensdag 21 nov 2018 - 13:52:41
train85
train85
Kan je de link aanpassen?

www.mat64.nl

Woensdag 21 nov 2018 - 15:32:15
yappa
yappa
De link werkt prima, wordt alleen door Somda niet als link herkend

Woensdag 21 nov 2018 - 16:05:18
Oldskool
Oldskool
Handmatig .nl achter gezet, en dan kom ik uit bij een rockpodium. De link is geen link.

Woensdag 21 nov 2018 - 16:07:28
dennismunn
dennismunn
De link is correct. Geen .nl er achter zetten. www.karel.rocks Dus met een 's' aan het eind maar Somda haalt die S in de link er vanaf. Blijkbaar kan de code nog niet overweg met de nieuwe lange domein extensies.

Laatst bewerkt door dennismunn op Donderdag 22 nov 2018 om 12:04:49

Woensdag 21 nov 2018 - 16:19:53
dennismunn
dennismunn
Deze werkt overigens ook: www.apekop.nl

Laatst bewerkt door moderator op Vrijdag 23 nov 2018 om 09:35:03, reden: Aanklikbaar gemaakt

Zondag 25 aug 2019 - 23:13:25
mat64Hidde
mat64Hidde
Twitter MeneerTr Youtube meneerenmevrouwtrein
Mat64 904 heeft inmiddels ongeloofelijk veel ritten gereden en vandaag heeft Karel's facebookpagina bekend gemaakt dat de 466 weer rijvaardig is!

Maandag 26 aug 2019 - 07:55:17
train85
train85
Dan donderdag en vrijdag onderhoud. Als dat allemaal lukt mag die de baan op.
Ja de 904 heeft 18 slagen Ehv-Dn v.v. gemaakt in het hele weekend.

www.mat64.nl

Maandag 26 aug 2019 - 09:18:41
mvanuden
mvanuden
Quote
train85 (ma 26 aug 2019 07:55:17 www.somda.nl):
Ja de 904 heeft 18 slagen Ehv-Dn v.v. gemaakt in het hele weekend.
... maar stond vanochtend gekoppeld met de werkende/walmende 2454 in Amersfoort. Toch iets aan de hand dat deze niet op eigen kracht kan rangeren?

Maandag 26 aug 2019 - 09:22:56
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
mss naar bovenleidingloos spoor?

Dinsdag 27 aug 2019 - 10:14:10
mich
mich
Flickr 77593728@N08
Rijdt inderdaad zo lastig naar de werkplaats voor onderhoud zonder bovenleiding

Zaterdag 31 aug 2019 - 17:32:53
mat64Hidde
mat64Hidde
Twitter MeneerTr Youtube meneerenmevrouwtrein
Via www.facebook.com heeft de stichting van de 466 bekend gemaakt dat er donderdag 5 september een uitgebreide proefrit met de 466 zal worden gereden. 'Details volgen spoedig.'

Zondag 06 okt 2019 - 15:23:48
mat64Hidde
mat64Hidde
Twitter MeneerTr Youtube meneerenmevrouwtrein
Quote
Stichting mat64 op facebook (www.facebook.com): Plukbakken eindelijk afgevoerd.

Gisterenmorgen was het dan zover. Na maanden van afwachten en plannen zijn onze bakken ABk 461 en Bk 460 afgevoerd naar sloper Hoeben in Kampen.

Wat ging hier aan vooraf...
Een aardige tijd geleden zijn we als stichting in contact gekomen met Veiligheidscentrum Spinel in Dordrecht. Ze wilden de Bk-bak van de 460, die daar in januari 2006 neergezet is, afvoeren en alleen de ABk behouden. Als stichting waren we al op zoek naar reserveonderdelen. We zijn toen overeengekomen dat we de Bk 460 gingen overnemen, onderdelen ter plaatse zouden verwijderen en voor afvoer van de bak zouden zorgen. De Bk 460 is vervolgens door medewerkers onder handen genomen en zijn alle mogelijke technische onderdelen verwijderd ten behoeve van onze voorraad. De snijbrander was tijdens deze werkdagen onze beste vriend. Nadien is de Bk 460 draaistelloos tijdelijk aan de kant gezet, wachtend op afvoer. Een bijzondere dank gaat uit naar de Stoom Stichting Nederland voor het beschikbaar stellen van een snijbrander.

Terwijl we hier mee bezig waren, kwamen we ook in contact met Veiligheidscentrum Zeeland in Vlissingen. Zij hadden sinds 2007 de 461 staan en wilde de ABk-bak afvoeren. Ook met hen zijn we tot een overeenstemming gekomen voor overname van de ABk 461 ten behoeve van onderdelen en afvoer van de bak.

Voor de afvoer van de beide bakken zijn we in contact gekomen met Hoeben in Kampen, niet onbekend met de sloop van mat'64. En zo kon na maanden afwachten en planning van de transporten beide bakken tegelijkertijd naar Kampen worden vervoerd. Het transport werd verzorgd door De Haan uit Nijkerk.

Als eerste kwam gisterenmorgen de ABk 461 aan in Kampen. Hiervan moesten nog vele technische onderdelen verwijderd worden, aangezien dat vooraf in Vlissingen niet mogelijk was. Enige tijd later kwam de Bk 460 er naast te staan en daar zijn nog enkele technische onderdelen van verwijderd. In de middag kregen we nog hulp van twee leerlingen van de Techniekfabriek te Zwolle, waarvoor onze dank.

Wellicht rijst nu de vraag: ABk 461+Bk 460, dat is een 'compleet stel', waarom behouden we deze niet? Een eenvoudig antwoord daarop is: de ABk 461 is in uitermate slechte staat na een verblijf van zo'n 12 jaar in weer en wind direct aan zee. Het zou een enorme inspanning opleveren om deze bak weer in goede staat te krijgen. Verder brengt twee treinstellen op de baan hebben met zich mee dat de onderhoudskosten en de tijd die medewerkers aan de instandhouding moeten besteden verdubbelen. We vonden dit scenario niet realistisch. Ons hoofddoel is vooral het op voorraad hebben van technische onderdelen. We kunnen nu een draaistelrevisie uitvoeren, zonder dat de 904 stil moet bijven staan.
Kort samengevat: De ABk 461 uit Vlissingen en Bk 460 uit Dordrecht zijn gesloopt en de onderdelen zullen worden gebruikt in de 904.

Er is ook nog goed nieuws van de stichting: De eerstvolgende rit met passagiers zal 13 december plaatsvinden tussen Amf en Mt.

Laatst bewerkt door mat64Hidde op Maandag 07 okt 2019 om 00:21:38, reden: De afkorting van Maastricht verbeterd.

Zondag 06 okt 2019 - 16:06:12
martijn
martijn
Mt

Zondag 06 okt 2019 - 17:29:05
broek53
broek53
De post op facebook is van 3 oktober, dus e.e.a. heeft zich kennelijk op 2 oktober afgespeeld.

Maandag 07 okt 2019 - 00:37:35
wouterder
wouterder
Flickr wouterder
Was op 1-10 een plan V bak gesignaleerd op een dieplader op de snelweg, dus nog wel eerder denk ik.

Maandag 07 okt 2019 - 20:02:00
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Op 2 oktober kwamen de bakken aan bij Hoeben, dus in elk geval de eerste bak zal wel op 1 oktober zijn opgeladen en vertrokken.

Donderdag 14 nov 2019 - 20:20:56
martijn
martijn
Op 24 november gaat Karel 466 via een flinke omweg, deels toegankelijk voor publiek, terug van Zutphen naar Blerick. www.facebook.com

Donderdag 14 nov 2019 - 22:31:39
dennismunn
dennismunn
De rit zit vol. Aanmelden is niet meer mogelijk. Hou Facebook in de gaten voor nieuwe ritten.
Quote
martijn (do 14 nov 2019 20:20:56 www.somda.nl): Op 24 november gaat Karel 466 via een flinke omweg, deels toegankelijk voor publiek, terug van Zutphen naar Blerick. www.facebook.com

Woensdag 20 nov 2019 - 22:58:00
ToH
ToH
09:10 Zutphen
10:00 Zwolle
10:40 Almere
10:58 Bussum zuid
11:03 Hilversum
11:31 Utrecht
12:16 Den Bosch
12:48 Breda
13:08 Roosendaal
13:59 Rotterdam
14:26 Gouda
15:18 Amsterdam
15:48 Breukelen
15:55 Utrecht
16:46 Den Bosch
17:13 Eindhoven
17:50 Blerick

Dinsdag 26 nov 2019 - 14:50:26
mat64Hidde
mat64Hidde
Twitter MeneerTr Youtube meneerenmevrouwtrein
De eerder aangekondigde rit van de 904 naar Maastricht gaat volgens www.facebook.com helaas niet door.
'This event was canceled'

Dinsdag 26 nov 2019 - 16:01:53
abbm
abbm
Als je verder leest, blijkt dat de oorspronkelijke organisator het niet meer organiseert maar de Stichting Mat'64 zelf. We moeten verder Facebook zelf in de gaten houden
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina('s):
Plan V - Plan T
RailWiki.nl