Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Wijzigingsblad_8_oktober_2012 |
12-09-2012 21:58:13 | ||
---|---|---|
guuglurg
|
Inmiddels worden de eerste wijzigingen van het laatste wijzigingsblad langzaamaan duidelijk. Er vallen mij twee dingen op in het volgende wijziginsblad: -Mat '64 in de 7000 -SGMm weer (gedeeltelijk) terug op de hoekse lijn. -SGMm (1/2 omloop) in de 12100 Laatst bewerkt door SleutelMan op 13-09-2012 10:45, reden: topictitel gefixt |
12-09-2012 22:42:09 | ||
---|---|---|
woepje
|
Weer SGMm in sandite ritten naar Gn. De 9158, 9157, 9174, 9173 op zondag IRM ipv ICM. Laatst bewerkt door woepje op 12-09-2012 22:48 |
12-09-2012 23:20:39 | ||
---|---|---|
koosmat64
|
Quote Wat bedoel je hiermee? De 12100 kent 3 omlopen. Mat'64 in de 7000 vind ik erg opvallend. Gaat hij geheel met Mat'64 rijden? |
12-09-2012 23:22:00 | ||
---|---|---|
Pim530
|
SGMm op de Zeeuwse lijn wordt leuk met de voor mat'64 al vrij krappe rijtijd. |
12-09-2012 23:44:41 | ||
---|---|---|
guuglurg
|
QuoteWat ik er mee bedoel is dat ik niet weet of het 1 of 2 omlopen zijn, maar zo te zien ben ik er vrij zeker van dat het er 1 is. MAT in 7000: niet geheel, ook 1 omloop zo te zien, o.a. In 7018/7017 en 7066/7065 (in het weekend andere omloop, o.a. 7048/7047) Ook wordt DDAR uit de 14500 verdrongen door IRM: alleen 14527, 14554 en 14558 blijven over met ddar. Laatst bewerkt door guuglurg op 12-09-2012 23:57 |
13-09-2012 15:07:56 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Quote In de 12100 een omloop (SGM III): ma-vr 88413 Vs-Rsd, 73613 Rsd-Bd, 3613 Bd-Rsd en dan 12117/26/29/38/53/62/65/74/77. za 12120/21/30/33/42/45/54/57/66/69/78/81. zo 12122/25/34/53/62/65/74/77. En ook: ma-vr (7)4217/4108/23/14/4227/18/31/50/63/54/67/58/71. za 4110/25/16/31/22/37/etc t/m 4182/97. zo 4114/29/50/65/56/71 etc t/m 4180/95. Tussendoor ook nog 88411/88412 ma-vr Rtd-Rsd v.v. (niet zaterdag). In het noorden ook weer SGM t.b.v. Sandite (ma-zo): 88401 Zl-Lw 5.53 - 7.09 88402 Lw-Mp 7.14 - 8.03 88403 Mp-Gn 8.10 - 9.11 88404 Gn-Zl 9.49 - 11.23 88405 Zl-Gn 11.29 - 12.45 88406 Gn-Mp 12.49 - 13.52 88407 Mp-Lw 14.09 - 15.04 88408 Lw-Zl 15.19 - 16.32 88410 Zl-Amf 16.33 - 17.18 (niet za) 88409 Amf-Zl 21.58 - 22.41 (niet za) En in het midden van het land een SGM in: ma-vr 17412/21/20/29/55/54/63/62, 7471/72/81/82/91. za 7415/16/25/26, 17433/52, 7461/62/71/72/81/82/91. zo 7421/22/31/32/ etc t/m 7482/91. Tussendoor nog: ma-vr 88418 Ut-Ah 9.29 - 10.03 (za 1 uur later) 88419 Ah-Ed 11.08 - 11.23 (za 1 uur later) 88420 Ed-Ah 11.35 - 11.50 (za 1 uur later) 88421 Ah-Ut 14.33 - 15.19 (za 15.55 - 16.30) De Plan V's in Twente: ma-vr: 7018/17/30/29/42/41/54/53/66/65 za: 7024/23/36/35/48/47/60/59/72/71/80/79/88/87 zo: (als za zonder 7024). Laatst bewerkt door ZJ37 op 13-09-2012 15:10 |
13-09-2012 15:41:19 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Solo SGMm-III in de 12100. 't Wordt steeds leuker |
13-09-2012 15:54:44 | ||
---|---|---|
R1-2010
|
In het zuiden nog aanpassingen in de 16000 serie? |
13-09-2012 16:47:53 | ||
---|---|---|
mdj
|
Die SGMm in de 12100 is geheel niet toevallig dezelfde omloop als 2 jaar geleden met de DDAR. V´s in de 7000 vind ik behoorlijk `gevaarlijk´: een stel defect en in de 7017 past het vanaf Hon niet meer. (En moet het drukste stuk nog komen, SGMm-III vanaf Rsn niet meer) Bijspringen moet vanaf Zl komen, en daar zetten ze al alles in in de ochtendspits... Bij twijfel: gebruik beton. |
13-09-2012 16:55:19 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Het verspreid inzetten van die V-tjes vind ik met het oog op bijsturing ook een beetje vreemd. Het lijkt me veel handiger als je bijvoorbeeld de hele 7000 met Plan V rijdt en een andere serie integraal met SGM. En dus niet twee series met van alles een beetje. De praktijk zal het wel (en hopelijk niet) gaan uitwijzen. |
13-09-2012 17:14:37 | ||
---|---|---|
treinfan
|
En wederom de lijsten met de materieelinzet: http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2012.htm |
13-09-2012 17:16:50 | ||
---|---|---|
b2py
|
MDWDV-- 3613 SGMM Dat wordt nog leuk denk ik |
13-09-2012 17:20:00 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Was Plan V. Is alleen een stukje Bd-Rsd. Daarna gaat ie de Zeeuwse lijn op. Mvg. Bart |
13-09-2012 17:20:48 | ||
---|---|---|
b2py
|
Oh ok, ik dacht al, met SGM de hele 3600 af .. |
13-09-2012 17:22:22 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Serie 3300 wordt weer helemaal SGM. Mvg. Bart |
13-09-2012 17:25:27 | ||
---|---|---|
Bert13
|
En waarmee verschilt dat van dit wijziginsblad? Vanaf 8 oktober wil men tevens meerdere omlopen (twee?) in de 3900 met DDZ laten rijden, en het SGM zal weer terugkeren in serie (1)4800. En... wegens blijvend succes verlengd: ook het SGM in de 28300 zoekt zijn weg naar het NSM weer op in de herfst. Laatst bewerkt door Bert13 op 13-09-2012 17:33 He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
13-09-2012 17:35:21 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteZie ook mijn bericht van 15.07 uur. |
13-09-2012 17:45:16 | ||
---|---|---|
Joey666
|
Hier zie ik nog een opvallende puntje, doordeweeks rijdt de 5800 serie integraal met MDDM en in het weekend veel met DDAR en een omloopje MDDM |
13-09-2012 18:11:16 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Quote Blijkbaar niet. Dacht dat deze met SLT reed. Foutje van mijn kant. Mvg. Bart |
13-09-2012 18:39:22 | ||
---|---|---|
dennistd
|
QuoteMaar goed dat ze tegenwoordig niet meer op het kopspoor binnenkomen Hoewel het afsluiten van de overweg bij het perron bij een binnenkomende trein misschien ook wel handig kan zijn%08% |
13-09-2012 21:28:19 | ||
---|---|---|
R1-2010
|
QuoteFoutje, ik bedoelde de 13600 serie. Ik ben die solo SLT's in de spits wel een beetje zat aan het worden. Laatst bewerkt door R1-2010 op 13-09-2012 21:28 |
13-09-2012 22:10:03 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Quote Dat is dan mooi, want die DDAR reed vorig jaar in de drukste omloop van de 12100. Proppen wordt dat dus. |
14-09-2012 09:07:38 | ||
---|---|---|
kniesoor
|
Proppen in de 12100? Joe. Alleen als je niet tussen de scholieren wil zitten is het vaak even zoeken in de middag. |
14-09-2012 11:20:39 | ||
---|---|---|
phantom
|
Voor wat betreft Plan V had t miss handiger geweest om die te reintroduceren in de stop treindienst tussen Ddr en Bd ri Tilburg. Aangezien er tussen Tilburg en Weert nog Plan V rijd nu,had dat bij evt problemen met een V'tje makkelijker opgelost kunnen worden denk ik als je 1 hele lijn hebt waar het zelfde mat rijd. Of maakt dat niet uit ? Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
14-09-2012 11:34:53 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Het SGM in de paar afwijkende series heeft te maken met de inzet van speciale Sandite-stellen op deze specifieke trajecten. Wat betreft Plan V is het inderdaad een ander verhaal, want die zijn niet aan een bepaald traject of serie gebonden. Dan zou een integrale inzet meer voor de hand liggen, maar daar is niet voor gekozen. |
14-09-2012 11:35:22 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Wat bedoel je precies? Inzetten in de 5000/5100 op Gvc-Rtd-Ddr-Rsd/-Zlw(-Bd), of in de (1)6000/13600 Ut-Gdm-Tl/-Ht-Tb-Bd(-Zlw)? Beide zijn niet handig om mat '64 tussen het SLT rond te hebben rijden |
14-09-2012 12:17:13 | ||
---|---|---|
phantom
|
Bedoelde idd de 5000/5100 serie. Waarom zou het niet handig zijn omdat te doen ? Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
14-09-2012 12:44:00 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Omdat je voor die omlopen meteen een hele vracht stellen nodig hebt. Het zijn al minstens 13 á 14 omlopen die elk met zeker 2 of 3 stellen gereden moeten worden. En er zijn zeker uitschieters naar 4 stellen voor enkele treinen in de spits. Alles bij elkaar gok ik dat je voor het integraal met Plan V laten rijden in de serie 5000/5100 minstens 35 á 40 stellen nodig hebt. |
14-09-2012 13:49:12 | ||
---|---|---|
phantom
|
ja met zulke getallen kan ik me idd voorstellen dat dat lastig gaat worden Had even over het hoofd gezien/gemist dat je daarvoor erg veel stellen zou moeten hebben Zouden er uberhaupt nog wel zoveel stellen plan V beschibaar zijn als je de rest van de treinseries waarin t rijd met rust laat ? Dan nog een andere vraag,als ik dat blad bekijk dan mis ik de serie 1000. Dat is als ik t goed begrijp de serie waarin V250 en FYRA rijd,kan iemand me vertellen wat de reden is dat die niet in dit blad zitten ? *zal vast een logische reden voor zijn,maar ik kan m even niet bedenken * Laatst bewerkt door phantom op 14-09-2012 13:55 Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
04-10-2012 21:59:54 | ||
---|---|---|
Ht
|
Niemand nog opgevallen ; 3912 met SLT. |
04-10-2012 22:03:01 | ||
---|---|---|
train85
|
Nee want het wijzigingsblad gaat pas 8 oktober open en niet vandaag. Deze week waarin we leven hoort bij wijzigingsblad september. |
04-10-2012 22:13:14 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Quote Ja, in twee V'tjes regelmatig een grote hoeveelheid staanplaatsen. Nee, er zijn dan geen zitplaatsen meer over. |
04-10-2012 22:14:15 | ||
---|---|---|
Ht
|
QuoteDat bedoelde ik ook. |
04-10-2012 22:25:36 | ||
---|---|---|
train85
|
Okee je bedoelt dus dat per 8 oktober de 3912 met SLT gaat rijden? |
04-10-2012 22:30:48 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Kan ook best. De 3912 is niet zo'n hele drukke trein. De 3914, en zeker de 3916 zijn veel drukker. Gr Joop mcn Lls |
04-10-2012 22:44:17 | ||
---|---|---|
HZwoferink
|
Quote Trein 7017 moet je met minimaal 6 bak plan V rijden, anders ga je dat niet redden. Net als de 7060, deze is ook altijd tot de nok toe gevuld. (Ook de rest is altijd erg druk...) Aparte keus... %03% Laatst bewerkt door HZwoferink op 04-10-2012 22:44 Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
04-10-2012 23:19:45 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Er zitten wel meer 'hardleerse' treinen tussen die wel wat versterking kunnen gebruiken, maar als ik zie dat 13655/13662 nog steeds met een solo SLT IV blijft rijden dan is het kennelijk echt de bedoeling dat reizigers worden weggejaagd. Jammer! |
04-10-2012 23:19:52 | ||
---|---|---|
guuglurg
|
QuoteDat was volgens planning ook al zo in dit wijziginsblad. De 7000 gaat overigens volgens planning nooit met meer dan 6 bak V rijden. |
04-10-2012 23:58:35 | ||
---|---|---|
scooter
|
De vertrektijden van de 3600 en de 4400 vanuit Ht richting Oss worden aangepast ivm met het tijdelijke enkelspoor bij de bouw van de fly over in Den Bosch. De 3600 2 min vroeger en de 4400 maar liefst 8 min,in Oss weer in normale patroon.Tevens vervalt hierdoor de aansluiting 800>4400 in Ht. |
05-10-2012 00:01:36 | ||
---|---|---|
mdj
|
Ik vraag me af, of de 7017 langer maken wel zin heeft: Dv: Overal, Dvc: voorin, Hon: voorin, Rsn: achterin, Wdn voorin, Aml overal, Amri achterin, Bn voorin en Hgl voorin. Reizigers voor Hgl zitten in het midden, Esd voorin, en Es ook voorin. Erbij rekenend dat te Hgl ook een behoorlijk deel uit de 31217 komt en wel voorin MOET stappen, omdat er te weinig tijd is voor de overstap (en de grote groep nog moet in/uitchecken...), dus stappen allemaal voorin, dat niet past. Spreiden heeft geen zin, omdat er gewoon wordt afgefloten en weggerijd Misschien zou het in 2xV passen, als in Hgl de vertreksporen worden omgedraaid: 7017 vanaf 3B, 31217 vanaf 3A. Wel jammer van de punctualiteit (vraag is om te gaan fluiten voor vertrek als er een groep mensen aankomt wel handig is...), maar wel een grotere reizigerspunctualiteit. Bij twijfel: gebruik beton. |
05-10-2012 00:40:59 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteVolgens mij zit je vlak bij het vuur. Je kunt altijd eens informeren of dat echt de bedoeling is - of dat iemand wellicht gewoon iets niet weet of over het hoofd ziet. |
05-10-2012 00:48:38 | ||
---|---|---|
broek53
|
Quote7017 staat dan ook voor 3 plan V's in de boeken, zover ik kan zien. Overigens voor een bezetting van max. 265 man/vrouw, volgens de telcijfers waarop de materieelstelling gebaseerd is. |
05-10-2012 12:19:15 | ||
---|---|---|
HZwoferink
|
QuoteAls jr net meer als 6 bak wil gaan rijden mag je de perrons van Dvc, Hon, Wdn, Amri en Borne mogen verlengen... Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
05-10-2012 12:20:28 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Quote7018/17/30 (tot Hgl) is met 3x Plan V. |
05-10-2012 12:44:09 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
QuoteGraag dan ook de 6059 (en andere te korte 16000/6000) verlengen want één IV of VI is echt te kort...over de hele route Ut - Tl! |
05-10-2012 12:49:07 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteNet niet dicht genoeg om het zelf te kunnen beinvloeden, wel om het melden. Het is daarom wel jammer te constateren dat er niks mee gedaan is. Bovendien kan ik me onmogelijk voorstellen dat het rijdend personeel hier geen melding van gedaan heeft. |
05-10-2012 12:58:22 | ||
---|---|---|
R1-2010
|
Wellicht heeft de ombouw van Breda er iets mee te maken, omdat de sprinters Ut-Bd nu doorrijden naar Lage Zwaluwe. Best kans dat de extra stellen die daarvoor nodig zijn maandag worden gebruikt om de boel weer op lengte te brengen. |
05-10-2012 13:37:16 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Integendeel: 13655 blijft voor en na 8 oktober met SLT IV. Sterker nog: 13657 werd t/m vandaag versterkt tot 10 bakken en dat is vanaf 8 oktober ook weer verleden tijd en rijdt deze met 6 bakken SLT. Trein 6059 wordt zo klein mogelijk: van 6 bakken SLT nu naar 4 (!!) bakken SLT vanaf volgende week. Trein 16061/13661 gaat van 10 bakken SLT naar 6 bakken SLT. Trein 16063/13663 gaat van 8 naar 6. Dus... |
05-10-2012 13:38:18 | ||
---|---|---|
martin
|
Als ik de zondagse omloop die hier wordt geschetst vergelijk met de zondagse omloop die Somda geeft (start met 7023) zie ik uit Somda een andere omloop komen namelijk: 7023/32/31/40/39/48/47/56/55/64/63/72/71/80/79/88/87 Gaat de omloop met het wijzigingsblad van 8 oktober ook op de schop? |
05-10-2012 13:40:06 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Op zondag rijdt de 7000 Apd-Aml v.v. en daarom wijkt de omloop af t.o.v. andere dagen. |
05-10-2012 13:56:00 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Quote...gaat het klachten regenen, maar goed dat er ook HGB IV`s met deze trein meereizen. |
05-10-2012 13:58:40 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dat helpt onmiskenbaar. Zo zijn in een grijs verleden de DD5-en naar Rhenen ook ontstaan... |
05-10-2012 14:03:02 | ||
---|---|---|
martw
|
Wordt de erg krap rijdende 9858 ook nog veranderd? Nu lijkt het consequent een SLT-IV te zijn, ik mag hopen dat het een zesje gaat worden...(of in heel optimistische bui: net als een half jaar geleden 2 stellen) %02% |
05-10-2012 14:09:36 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteZou dat helpen? Meldingen van HC's en mcn zouden op zijn minst toch al voldoende moeten zijn om serieus iets te doen aan dat gefrommel in de spits? En als antwoord nog kleiner rijden. Daar snapt de gemiddelde HGB-er al niks meer van. |
05-10-2012 14:10:08 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteDie kon niet kleiner dus blijft op een viertje staan. Op zaterdag en zondag is het een zesje. Laatst bewerkt door ZJ37 op 05-10-2012 14:14 |
05-10-2012 14:20:17 | ||
---|---|---|
martin
|
QuoteDat is mij duidelijk en de zondagse omloop volgens Somda zegt mij dat ook dat ze Apd-Aml rijden. Maar ik probeer te zeggen dat de door jou geschetste zondagse omloop afwijkt van de door somda geschetste zondagse omloop. |
05-10-2012 14:27:37 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
QuoteMcn en conducteurs kennen deze treinen slechts incidenteel en denken dat het een eenmalige ongemak is terwijl de vaste reizigers het beter weten. Is er een reden van verminderde SLT inzet in deze periode, het lijkt wel een landelijk probleem? Opvallend 2, in de vorige winterperiode werd 6059 vanaf Ut versterkt, mss heeft Utctw een stelletje te weinig. |
05-10-2012 14:33:21 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Zijn de gevolgen ontstaan bij het doortrekken van de 13600 naar Zlw. Vanaf dinsdag de 16e wordt het iets beter.. |
05-10-2012 14:40:13 | ||
---|---|---|
BjarneK
|
Quote Het probleem is dat de zaterdag-omloop wel Apd-Es is, en de zondag-omloop Apd-Aml, dus die 2 zullen altijd substantieel anders zijn, omdat de keringen anders liggen! Overigens heb ik mijn zondag-omloop nagekeken en daar kloppen de keringen dus die kan je aanhouden |
05-10-2012 14:41:19 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
@robbertc: Die begrijp ik niet helemaal robbert. Zowel voor als na 8 oktober wordt er doorgereden naar Zlw en toch worden veel treinen ineens kleiner gepland. Welk verschil zie ik over het hoofd? Laatst bewerkt door ZJ37 op 05-10-2012 14:41 |
05-10-2012 14:50:36 | ||
---|---|---|
MDDM
|
.QuoteNiet mee eensch. Zo'n verloop op die serie is er niet, en wordt meestal gereden door 1-2 standplaatsen. Trein is dus wel degelijk bekend onder het rijden personeel. Gr Joop mcn Lls |
05-10-2012 15:53:31 | ||
---|---|---|
koosmat64
|
Trein 6917 en dus vermoedelijk ook trein 6928 rijden sinds kort met 2 Plan-V's blijft dit zo? |
05-10-2012 15:54:27 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Het gaat niet echt om de serie als geheel maar meer om het idee dat een bepaalde trein, 13624 om maar een zijstraat te noemen, door een individueel personeelslid niet zo vaak gereden wordt dat die uit zichzelf door zal hebben dat de trein gepland te krap rijdt. Uiteraard kan dat door jarenlange ervaring op een treinserie of door de koffietafel wat makkelijker gaan. Dat is tenminste de hypothese die hier gedeponeerd wordt. Nu wordt die hier ontkracht doordat die voornamelijk door dezelfde standplaatsen gereden wordt en over meerdere jaren geen grote verschillen kent maar in een ander geval kan het best zo zijn dat de hypothese van gvttreinen niet zo'n gekke is. |
05-10-2012 17:17:41 | ||
---|---|---|
japadm
|
SLT-IV in de (1)6000 in de spits is bij voorbaat kansloos. Voor 1e klas reizigers is er ook geen comfort meer over, 2e klas reizigers gaan gewoon 1e klas zitten. Je moet er trouwens ook niet aan denken als een volgepropte slt een serieuze aanrijding heeft. Laatst bewerkt door japadm op 05-10-2012 17:18 |
05-10-2012 17:36:03 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dat laatste is geen argument. Of het is een argument tegen het op de volnorm plannen van welke trein dan ook, maar dan hebben we een heel andere discussie. |
05-10-2012 17:40:14 | ||
---|---|---|
R1-2010
|
Dat eerste (1e klas wordt bezet door 2e klas reizigers) is wel een argument, helemaal omdat de controlekans op z'n zachtst gezegd klein is in deze treinen, vooral in de spits. Nog even los van het geweldige 1e-klas 'comfort' van SLT... |
05-10-2012 17:41:40 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het is nog steeds geen argument voor planners om de volnorm dan maar niet toe te passen. Let wel: ik verdedig hier niks, maar redeneer wel in de rechte lijn door. |
05-10-2012 18:16:47 | ||
---|---|---|
robbertc
|
QuoteVolgens mij heeft het er helemaal niets mee te maken. In Wbl september zijn er genoeg treinen versterkt, rond Ut, maar ook bijvoorbeeld in de 5200, 6900, 4400 en 4000, die allemaal dezelfde procedure doorlopen. |
05-10-2012 19:07:42 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Welke procedure geldt er dan voor de 6000/16000/13600? Ze zijn erg vol maar ze kunnen ook tjokvol? Ik sta me af en toe dood te schamen als NS-er hoe iedereen als vee wordt vervoerd en dan is het des te treuriger dat treinen het eerstvolgende wbl niet worden versterkt, maar zelfs nog korter moeten! Kan er met m'n pet niet bij... |
05-10-2012 19:40:30 | ||
---|---|---|
luuk1997
|
Zijn er nog aanpassingen in de 4400/9600? Laatst bewerkt door luuk1997 op 05-10-2012 19:41 |
05-10-2012 19:41:08 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Quote En in een nog grijzer verleden is er van de 2xT die een bepaalde trein naar Tiel reden er één geruild met 2xV die naar Rhenen gingen. Hadden de hgb-ers ri Rhenen ook een kaarttafeltje....... |
05-10-2012 21:58:11 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Gaan we nu lekker alles afschuiven op de HGB-ers? Kom op zeg. Gr Joop mcn Lls |
05-10-2012 22:01:56 | ||
---|---|---|
kniesoor
|
Beter lezen. |
06-10-2012 09:15:56 | ||
---|---|---|
R1-2010
|
Volgens mij is 1 SLT-IV in de avondspits richting Tl toch wel te bestempelen als ' boven de volnorm geplanned'. Daar hoef ik geen expert voor te zijn |
06-10-2012 10:55:54 | ||
---|---|---|
MDDM
|
QuoteMankeert niks aan mijn lees vermogen hoor Gr Joop mcn Lls |
07-10-2012 01:07:36 | ||
---|---|---|
scooter
|
Quote zie mijn bericht van donderdag |
07-10-2012 20:02:12 | ||
---|---|---|
RoelZ1
|
Het is misschien niet helemaal het juiste topic, maar wel een vreemde wijziging vanaf 8 oktober: Vanaf morgen gaat blijkbaar de serie 1000 vaker (of iig anders) rijden. De volgende ritten zitten nu in de reisplanner: 1016 (Asd 7:10) 1020 (Asd 8:10) 1024 (Asd 9:10) 1032 (Asd 11:10) 1011 (Rtd 8:08) De rest van de ritten zitten er nog niet in. Ik snap er in ieder geval niet zo veel van wat het nu gaat worden. Wellicht een 1x per 2 uur dienst met een extra slag in de spits (1020-1013)? |
07-10-2012 20:31:23 | ||
---|---|---|
train85
|
Ze willen een 2-uurs dienst gaan proberen te onderhouden. Dit in ieder geval eerst week 41 en daarna kijken we wel verder. |
07-10-2012 21:59:24 | ||
---|---|---|
RoelZ1
|
de 1020 is er inderdaad ondertussen tussenuit gehaald. |
07-10-2012 22:02:43 | ||
---|---|---|
BjarneK
|
Quote Voor het updaten van de omlopen: Ma-vr in de spits 3xV, rest van de dag ma-vr en za+zo 2xV? |
07-10-2012 22:15:56 | ||
---|---|---|
maurits
|
Quote We zijn inmiddels bijna een maand verder na de introductie van de V250 in de reguliere reizigersdienst (10 september) en er wordt nu pas een twee-uursdienst gereden op het pendeltje Asd-Rtd. Ik heb zo'n zeer donkerbruin vermoeden dat de dienst op Brussel op 9 december ook niet volledig van start zal gaan, terwijl de Benelux dan toch echt opgeheven wordt.... Laatst bewerkt door maurits op 07-10-2012 22:17 Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
07-10-2012 22:49:25 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteZie mijn bericht van 7/10 om 12.20 uur. |
07-10-2012 22:53:13 | ||
---|---|---|
BjarneK
|
Gaat me vooral om de rest, want het lijkt mij zo gek nog niet dat ze de zondag-omloop met 1 stelletje gaan rijden |
07-10-2012 23:20:47 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Bedoelde mijn bericht van 5/10 om 12.20 uur. Sorry |
08-10-2012 00:01:41 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote Gebeurt ook niet. V250 gaat vanwege de nog slechte betrouwbaarheid niet verder rijden dan Rotterdam. Ik heb overigens begrepen dat de Belgen de TRAXX'n op korte termijn terug willen. Wellicht weet @broek53 hier meer over? Laatst bewerkt door AgentX op 08-10-2012 00:04 |
08-10-2012 00:07:00 | ||
---|---|---|
train85
|
Ik heb zelf nog geen berichten ontvangen dat de belgen de traxxen nu wil terug hebben. Als dat zo is kan nshispeed de 9200 serie voorlopig zeker niet rijden, dat gaat de overheid ook niet mee accoord denk ik. We mogen denk ik blij zijn, als per 9 december de 1000 serie volledig met V250 gaat rijden en de rest nog niet. Laten we het gewoon afwachten en ons niet laten beinvloeden door geruchten. |
08-10-2012 06:38:25 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Dat kun je ook geen gerucht noemen. Pas als iemand roept dat de 1000 per 9 december wel compleet met V250 gaat rijden, beschouw ik dat als een gerucht. Zelfs de 900/1000 integraal met de V250 is voor 2014 inmiddels al onzeker geworden. |
08-10-2012 11:10:18 | ||
---|---|---|
BGM104
|
De 1000 wordt bij start drgl 2013 opgeheven, of doorgetrokken als 9200 naar Brusz (in een andere tijdligging), het is maar net hoe je het bekijkt. |
08-10-2012 16:04:27 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
|
Vanmorgen met stom geluk men sprinter van 45 gehaald.... wacht dat is 43.. inderdaad vertraging. Dit is een gewoonte geworden voor me. De sprinters zijn vooral 's morgens en 's avonds vaak vertraagd en optijd komen is daarbij niet nodig. Khad eigenlijk gehoopt op een materiaal wisseling die de rij tijden beter haald. Ik mis van de 5 dagen 4x de aansluitende IC naar den helder die mij in arnhem afzet. Verder van een vriend gehoord dat zijn IC 3600 vanochtend al om 8.21 op oss stond te koekeloeren. Laatst bewerkt door Dead_Devil op 08-10-2012 16:05 |
08-10-2012 16:07:52 | ||
---|---|---|
mdj
|
"Sprinter van 45" op station..? 3600 rijdt enkele minuten eerder weg uit Ht ivm enkelspoorrijden tussen Hto-Ht. Dat er daardoor met -2 op O wordt aangekomen kan prima. Bij twijfel: gebruik beton. |
08-10-2012 16:24:11 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
|
wat ik vooral probeer aan te tonen is dat vertraging de normaalste zaak is voor de 4400 serie nijmegen - den bosch vv. In de rustige periodes geen problemen ma vooral ochtend en avond spitsen zijn erg. |
08-10-2012 23:46:46 | ||
---|---|---|
icetha
|
Nu rij ik dagelijks Den Bosch-Oss, maar ondanks de aangepaste tijden op dit traject, vandaag normaal spoor bereden tussen Ht en Hto... |
09-10-2012 00:11:05 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Vandaag begin van het wijzigingsblad, kan best zijn dat de daadwerkelijke werkzaamheden pas komende weekend beginnen of nog later. Mvg. Bart |
09-10-2012 00:15:59 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Ik zag de 558 bij Onn met een solo ICM-III gaan. Dat lijkt me toch niet de bedoeling... Laatst bewerkt door Pim530 op 09-10-2012 00:16 |
09-10-2012 19:28:24 | ||
---|---|---|
woepje
|
Dat is het ook niet (althans niet zo gepland). |
10-10-2012 11:51:10 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Zijn er ook nog wijzigingen van de max-extra.txt die Peter heeft samengesteld om Rens zijn overzicht te completiseren? Ik meen dat alleen de 1020 Fyra is vervallen, welke in de mat-extra stond? Laatst bewerkt door aarclay op 10-10-2012 11:52 Choo choo..... |
30-10-2012 21:34:51 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Iemand die hier meer van weet? Gewoon even nieuwsgierig... Ik naam aan dat de https://www.somda.nl/batch/drgl_zaken/mat_extra.txt niet vanzelf geupdated wordt? Laatst bewerkt door aarclay op 30-10-2012 21:36 Choo choo..... |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Wijzigingsblad_8_oktober_2012 |