23-08-2012 21:57:17 | ||
---|---|---|
NovioSites
|
Weet iemand hier toevallig wat de aankomsttijden in de ochtend zijn van de CNL/ENL te Asd? Ik heb op tal van plekken gezicht maar geen dienstregeling kunnen vinden. En ik ben voornemens a.s. dinsdag de 1251 te spotten. Als de vraag hier niet thuishoort excuses, wie voor mij een antwoord heeft, heel erg bedankt! Grts Stephan |
23-08-2012 22:01:15 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Ik wil de pret niet bederven, maar komende week gaat de "derde"brug van de ODS er weer uit voor definitieve reparatie. Het zou dus zomaar kunnen dat de CNL / EN in Utrecht leeg gehaald worden en dan via de "345"naar de Wgm komen. (345 is het spoor nummer waarover je vanaf Dmnz of Wp de Wgm op komt.) Ciao, Ad |
23-08-2012 22:03:51 | ||
---|---|---|
dh3201
|
De tijden zijn gewoon te vinden op Hafas. Shqiperise-lopers? |
23-08-2012 22:11:27 | ||
---|---|---|
train85
|
En natuurlijk hierop de website. Hou voornamelijk maarssen in de gaten het middenspoor, zouden daar weleens kunnen gaan keren. |
23-08-2012 22:14:42 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Keren in Maarssen?? Neem toch aan dat deze treinen ook ergens bevoorraad en schoongemaakt moeten worden, hoe wil je dat ergens op een middenspoortje gaan doen? Of gaat het om keren om ze overdag op Utoz te kunnen stallen? Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
23-08-2012 22:23:39 | ||
---|---|---|
train85
|
Nee ze gaan Wgm-Mas-Asd v.v. rijden. Schoonmaak gewoon te Wgm daar is niks aan veranderd. |
23-08-2012 22:36:12 | ||
---|---|---|
2410
|
Jammer, lente 2011 reden ze een weekend wegens werkzaamheden nog Wgm-Ndb-Asd... mag nu ook wel weer hoor!!%06% |
23-08-2012 22:36:21 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Kost dat niet een hoop tijd? Helemaal van Wgm naar Mas, omlopen en terug? Of gaat dan de 1700 Wgm-Mas doen, EETC 1200 Mas-Asd? |
23-08-2012 22:41:10 | ||
---|---|---|
karsten
|
Ze eindigen dan wel in Ut maar dat klaarzetten via Mas lijkt me ook een tijdrovend proces. Starten de 447 en 419 niet gewoon in Ut? |
23-08-2012 22:41:32 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Quote Maar om antwoord te geven op de vraag: De dienstregelingen van de trein 418/419 en 446/447 staan gewoon in Somda en zijn via kopje"Dienstregeling" op te vragen. Het zelfde geldt ook voor de LM/LLT ritten die daarbij horen 70416 tm 70419 en 70445 tm 70447. Mvg. Bart |
23-08-2012 22:47:14 | ||
---|---|---|
karsten
|
in dit geval: CNL 418 om 08.56 in Asd. EN 466 09:59 in Asd |
23-08-2012 22:48:05 | ||
---|---|---|
2410
|
Niet omlopen, zoals het op Ndb ging reed de 1700 aan de ene en de 1200 aan de andere kant, en werden telkens aan de 'voorkant' gebruikt |
23-08-2012 22:49:33 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Check, daar heb ik nog foto's van. |
23-08-2012 22:57:11 | ||
---|---|---|
train85
|
Quotevoorlopig start alles gewoon te asd. 1700+rijtuigen wgm>mas, de 1200 los naar maarssen en die trekt de boel naar asd. Dat is bij aantal ritten. Sommige ritten kunnen ook zijn met de 1200 eraan. Er wordt geen ndb aangedaan. |
23-08-2012 23:04:15 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Waarom gaat de 1200 los naar Mas en niet gekoppeld achter de CNL? |
23-08-2012 23:06:12 | ||
---|---|---|
train85
|
Bij de 1e in de avond wel. Bij de 2e van asd naar mas om de 2e daar op te halen. |
23-08-2012 23:08:21 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Ahja, logische constructie. Het kwartje valt |
23-08-2012 23:09:09 | ||
---|---|---|
2410
|
Jammer dat ze kiezen voor Mas ipv Ndb om het te doen, Ndb lijkt me net iets dichterbij...%03% |
23-08-2012 23:16:26 | ||
---|---|---|
AgentX
|
In Ndb is geen ruimte/capaciteit. Het middenspoor in Mas is de hele dag vrij. |
23-08-2012 23:17:17 | ||
---|---|---|
2410
|
Op sp 4 is de hele dag ruimte... |
23-08-2012 23:32:55 | ||
---|---|---|
2410
|
Terwijl Mas veel transport van Bonder te verwerken krijgt de laatste tijd, vooral gezien het wisselende lostijden wil je dat spoor dan vrij houden voor het vertrek? Laatst bewerkt door 2410 op 23-08-2012 23:34 |
23-08-2012 23:43:10 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Ach, kunnen ze vast oefenen voor hoe het moet als Ndb robuust is gemaakt |
24-08-2012 00:05:11 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het licht is bij mij wel even uit. Waarom al die afstanden en moeite als je op het middenspoor van Watergraafsmeer Oost Aansluiting net zo eenvoudig (of net zo moeilijk) kunt kopmaken, althans voor het voorbrengen van de uitgaande treinen? Niet dat ik Maarssen erg vind (en de inzet van de 1200 op die afstand al helemaal niet), maar het lijkt mij nogal tijdrovend. |
24-08-2012 01:22:55 | ||
---|---|---|
418446
|
Laatst bewerkt door 418446 op 24-08-2012 01:33 |
24-08-2012 01:33:32 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ja, een grendel bedienen om de Wgm uit te komen is een gruwel natuurlijk, stel je voor. Het woord 'watjes' spookt door mijn hoofd sinds ik dat las. Het spoor Wp - Asd oversteken op lage snelheid gebeurde tot 2010 meermalen per uur en de gaten in de dienstregeling zijn nu niet anders dan toen. Niet dat ik mij er verder mee wil bemoeien - hoe verder weg er kopgemaakt wordt, hoe leuker immers - maar het moet niet zo zijn dat Somda dit soort dingen onvoorwaardelijk gaat geloven. |
24-08-2012 01:40:47 | ||
---|---|---|
418446
|
Broek53, je bent beroemd en berucht om je kennis (zeker van het Asd-se) en ik ben met je eens dat er soms erg ver gegaan wordt om relatief kleine risico's te vermijden. Maar om daar dan de kwalificatie watjes voor te gebruiken vind ik een beetje te ver gaan. Iedereen mag van mij geloven wat hij of zij wil, het gaat hier niet om een geloof, maar om keuzes die nu eenmaal op een bepaalde manier gemaakt zijn. Jammer dat daar zo'n reactie op komt. Mij vergaat het plezier in het delen van informatie met mijn mede-hobbyisten even. Vandaar dat ik het verhaal maar weer heb weggehaald. Laatst bewerkt door 418446 op 24-08-2012 01:49 |
24-08-2012 01:49:03 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dat vind ik jammer, want het is een heel verhelderend verhaal over iets dat voor de buitenwacht behoorlijk bevreemdend over zal komen. Dat ik daarvan iets vind, doet aan de gemaakte afwegingen en overwegingen niets af, toch? |
24-08-2012 01:55:20 | ||
---|---|---|
418446
|
Jouw mening zelf doet inderdaad niets af aan de gemaakte overwegingen. Ik vind het alleen jammer dat je het nodig vind om er zo fel op te reageren. Dat ontneemt mij echt even het plezier in het uitleg geven. Het leek mij leuk voor de mensen om te weten waarom die gekke toeren worden uitgehaald. Omdat ik zag dat jij je ook in het topic mengde, heb ik zelfs nog even extra goed op sporenplan.nl gekeken of ik het wel goed beschreef, omdat ik natuurlijk niet voor een ouwe rot door het ijs wil zakken. De buitenwacht zal het er dan nu even mee moeten doen dat er soms vreemde capriolen worden uitgehaald en erop moeten vertrouwen dat daar een goede reden achter zit. |
24-08-2012 08:53:27 | ||
---|---|---|
2410
|
Kun je dan ook uitleggen waarom voor Mas ipv Ndb is gekozen? |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
24-08-2012 12:13:32 | ||
---|---|---|
maurits
|
Sorry hoor, maar wat maakt het nou in vredesnaam uit dat het ledig-mat via Mas naar Asd gaat en niet via Ndb? Ik ben überhaupt blij dat men de moeite neemt om de treinen in Asd te laten starten en vind het ook tof dat men de moeite neemt dat even te melden zodat je eventueel nog een 1200 met een lange sleep rijtuigen op de vrije baan kunt fotograferen. Men had ook de hele week de treinen leeg naar Ut kunnen laten rijden en de reizigers die vanaf Amsterdam willen reizen met hun vakantiebagage/fietsen in een volle VIRM naar Ut kunnen laten reizen, met het ongemak van extra overstappen en het risico dat men de aansluiting mist op de CNL. Dit lijkt me dus een prima oplossing, en of het nou via Ndb of Mas gaat, dat maakt geen klap uit. Wat mij betreft legt men die ledig-mat ritten via Gn in, zolang de CNL maar op tijd vertrekt Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
24-08-2012 12:28:59 | ||
---|---|---|
2410
|
Wat dat de discussie en infouitwisseling waard maakt valt hieronder precies te lezen, als het je alleen om rijdende treinen gaat hoef je je er ook verder niet over te ergeren%04% |
24-08-2012 14:10:20 | ||
---|---|---|
NVBS/OdR
|
Tijden tussen Amsterdam en Maarssen zijn te vinden op http://www.facebook.com/opderails |
24-08-2012 14:21:01 | ||
---|---|---|
glenn189
|
Mogen we aannemen dat vanaf de Wgm met de 1700 voorop gereden wordt en pas vanaf Maarssen met de 125x? |
24-08-2012 14:24:56 | ||
---|---|---|
NVBS/OdR
|
Nee, 1200 rijdt los van Watergraafsmeer naar Maarssen. Kijk ook op www.facebook.com/OpdeRails |
24-08-2012 16:25:05 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
QuoteMooi dat jullie ook af en toe dienstregelingen te vinden zijn. Mooie toevoeging op het spotten! |
24-08-2012 16:28:29 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
Quote Alleen voor de 2e nachttrein (bij de 1e hangt ie wel degelijk achterop richting Mas). |
24-08-2012 16:29:13 | ||
---|---|---|
zugchef
|
Neem aan dat er 's ochtends gewoon in Utrecht geëindigd wordt en dan leeg naar de Wgm omdat ik hier verder niets meer over lees namelijk? Laatst bewerkt door zugchef op 24-08-2012 16:30 |
24-08-2012 16:33:53 | ||
---|---|---|
103 220-0
|
QuoteNee, want NSR wil de verantwoordelijkheid voor de 1200 niet op zich nemen. Daarom geen 1200 achterop het materieel voor de eerste trein. |
24-08-2012 16:34:24 | ||
---|---|---|
103 220-0
|
QuoteJa, klopt. |
24-08-2012 19:45:27 | ||
---|---|---|
timtrein
|
QuoteHet spoor begint langzamerhand een beetje door te slaan... andersom neemt EETC toch ook de verantwoordelijkheid voor de 1700+treinstam? Ik begrijp het wel maar ik snap het niet |
24-08-2012 20:08:17 | ||
---|---|---|
2410
|
Ik vind ook dat NSR zich met zo'n opstelling diep zou moeten schamen, betekent kort en goed dat je je collega's met dezelfde veiligheidsvoorschriften niet vertrouwt... Hoe denken ze over al die vrije cargojongens? Of zit nsr personeel te klappertanden van angst als er een confrontatie dreigt? (en wie rijdt er doodleuk door rode seinen en botst op de eigen treinen?? %04% Laatst bewerkt door 2410 op 24-08-2012 20:35 |
24-08-2012 20:18:33 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Het NS-personeel kent de 1200 natuurlijk niet meer, maar aangezien die loc bemand meegaat met bevoegd personeel is dat dus prima te ondervangen. |
24-08-2012 20:33:53 | ||
---|---|---|
2410
|
Daarbij was het vorig jaar lente nog geen probleem, toen die combi via Ndb reed, mét 1200 op sleeptouw... Wat is er intussen veranderd/ gebeurt? Laatst bewerkt door 2410 op 24-08-2012 20:34 |
24-08-2012 20:52:47 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Kennelijk vond NSR het toen nog wel verantwoord om EETC mee te nemen en zijn ze nu scherper geworden en willen ze het niet meer? |
24-08-2012 21:10:41 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
De achterliggende gedachte blijft gissen. Opvallend is het wel. Echter volgens mij rijden de treinen in opdracht van CNL (op eigen attest? of NS-HighSpeed?) die huren NSR in om de trein naar Amsterdam te brengen. EETC wordt ingehuurd om de stammen van/naar Amsterdam en Watergraafsmeer te slepen. Het kan zijn dat de EETC wel een bepaald risico durft te nemen en NSR niet. Tot in de jaren '90 was het heel normaal dat alle loks in opzending voor in de trein zaten en zelfs nog in een bepaalde volgorde. In de jaren '90 werd dit opgeheven. |
24-08-2012 21:57:38 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
De 1200-loc moet naar Maarssen, terwijl de nachttreinen naar Utrecht gaat. Dus dan zou de 1200 loc terug moeten naar Maarssen. Hierdoor komt de 1200 aan de verkeerde kant van de trein terecht waardoor de loc op Maarssen kop moet maken (kan dit?) terwijl vanuit Amsterdam komen de loc gelijk aan de goede kant staat. Daarnaast kost het tijd om een loc los te maken (NS bang voor vertraging van de nachttrein) en vraag me af of de loc op tijd in Maarssen is (en gereed voor vertrek) om met de volgende trein naar Amsterdam te rijden. Jammer voor hobbyisten, maar voor NS en EETC beter om de 1200 als losse loc te laten rijden. Laatst bewerkt door seinhuis op 24-08-2012 21:58 |
24-08-2012 22:25:29 | ||
---|---|---|
NovioSites
|
Even kort door de bocht want ik ben vrij onbekend met beide treinen en hun verloop, is er nu dinsdagochtend a.s. wel of geen 1200 te zien op het station in Asd? Want dat was waarvoor ik deze vraag stelde en dat is me (waarschijnlijk door onwetendheid over die treinen) niet duidelijk. |
24-08-2012 22:30:07 | ||
---|---|---|
nohab
|
Nee, want zoals gezegd gaan de treinen 's ochtends vanuit Utrecht meteen door naar de Watergraafsmeer. De 1200 komt volgende week alleen 's avonds in actie. Als je perse 's ochtends wil zul je een weekje later moeten komen. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
24-08-2012 22:37:24 | ||
---|---|---|
NovioSites
|
s'avonds is mij ook prima, als ik het ding meer een keer te pakken krijg Moet ik daar dan nog bijzonderheden verwachten wat betreft de vertrektijden van de treinen of blijft dat gewoon conform dienstregeling? En natuurlijk, heeft iemand enig idee hoe vroeg voor vertrek de treinen gereed gezet worden in Asd met behulp van de 1200? Sorry voor de vele vragen overigens! |
24-08-2012 23:05:34 | ||
---|---|---|
2296
|
De treinen komen ongeveer 10 minuten voor vertrek aan op Amsterdam Centraal. EN 447 A 18:48 V 19:01 CNL 419 A 20:18 V 20:31 Laatst bewerkt door 2296 op 24-08-2012 23:06 |
24-08-2012 23:08:01 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Zoals hierboven uit de dienstregeling op de facebook van OdR op te maken is, komt om 18.49u de 1200-loc met de rijtuigen en helemaal achterop de loc van trein 447 binnen vanaf Muiderpoort. Deze vertrekt (zonder 1200-loc) om 19.01u weer richting Muiderpoort. Om 19.04u gaat de 1200-loc ook richting Muiderpoort, om zo in Maarssen te komen. Daar haalt ie de volgende trein op, die komt om 20.19u weer binnen vanaf Muiderpoort (dus 1200-rijtuigen-1700). Om 20.31u vertrekt de trein (dus zonder 1200-loc) weer richting Muiderpoort. De 1200-loc zal weer teruggaan naar de Watergraafsmeer, maar via welke route en hoe laat zou ik niet weten. |
24-08-2012 23:08:39 | ||
---|---|---|
NovioSites
|
Quote Onwijs bedankt, super! |
25-08-2012 07:09:15 | ||
---|---|---|
nohab
|
Hou er rekening mee dat beide treinen vertrekken van spoor 8, wat fototechnisch nou niet bepaald gunstig is. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
25-08-2012 07:11:49 | ||
---|---|---|
nohab
|
QuoteKen jij meerdere routes dan? Ik kan er met de beste wil toch echt maar eentje bedenken, gewoon langs de Dijksgracht. Die losse loc vertrekt een paar minuten na het vertrek van 447 cq. 419. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
25-08-2012 07:13:41 | ||
---|---|---|
NovioSites
|
Vanaf spoor 10 moet dat niet zo'n probleem zijn lijkt me? Het gaat me vooral om de loc dus de eventuele boog in het spoor is niet erg. De complete trein komt op het filmpje vanzelf in beeld;) |
25-08-2012 07:15:53 | ||
---|---|---|
nohab
|
Ik bedoel dat de zon dan aan de perronkant van spoor 8 staat. Als je op spoor 10 gaat staan heb je dus alleen de neus in de zon en de rest van de trein in de schaduw. Laatst bewerkt door nohab op 25-08-2012 08:25 Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
25-08-2012 08:26:37 | ||
---|---|---|
dennistd
|
QuoteHet gaat er juist om dat de normale route langs de Dijksgracht en Muiderpoort niet te gebruiken is omdat de noordelijke Oosterdoksdoorvaartspoorbrug er uit ligt. Het zou maar op één manier via ongeveer deze route kunnen, en dat is over spoor 1/2 van Muiderpoort, en dan via wissels 463a/b, 465 en 15 naar spoor C15. Laatst bewerkt door dennistd op 25-08-2012 08:29 |
25-08-2012 08:36:52 | ||
---|---|---|
nohab
|
Ik dacht dat je onder normale omstandigheden bedoelde. Ik vind losse locs meestal totaal oninteressant. Voor wat betreft Maarsen: de 1200 stelt zich na aankomst daar op op kopspoor 813a (dat aan de Amsterdamse kant van het middenspoor ligt) en wacht daar de binnenkomst van de treinen vanaf Wgm af en komt zo aan de goede kant te staan. Laatst bewerkt door nohab op 25-08-2012 08:37 Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
25-08-2012 09:04:25 | ||
---|---|---|
2410
|
dan kun je m zeker vanaf de brug en vanaf t perron piccen!!%02% |
25-08-2012 11:18:23 | ||
---|---|---|
phantom
|
NU zeker,want van zon is vandaag geen sprake %08% Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
25-08-2012 11:46:10 | ||
---|---|---|
2410
|
Ik heb hier toevallig een pic van de situatie bij het kopspoortje vanaf het perron http://www.flickr.com/photos/75265191@N02/7855955982/in/photostream |
25-08-2012 12:54:19 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
QuoteOok een mogelijkheid is om via Abcoude of Maarssen terug via Diemen Zuid naar Watergraafsmeer te gaan (net zoals de heenweg), of via Schiphol/Hoofddorp opstel. Maar we zullen vanzelf te weten komen hoe de 1200 weer terug gaat naar Watergraafsmeer. |
25-08-2012 12:59:03 | ||
---|---|---|
2410
|
Ze hadden het hele cirkus via Hoofddorp opstel kunnen laten voltrekken maar wrsch is voor Mas gekozen omdat je daar al handig de cargopaden kunt benutten die op die louter reizigerslijn niet leggen%05% |
25-08-2012 13:07:46 | ||
---|---|---|
broek53
|
De Schipholtunnel zit hartstikke vol treinen en Hoofddorp Opstel idem (die stelt zijn spullen al deels in Den Haag op). Maar nog de belangrijkste reden om het niet te doen is dat de hele trein gedriehoekt wordt als je via de Zuidtak naar Hfdo gaat en dan via de Westtak naar Amsterdam C. Als het al zou kunnen in Hfdo, dan zou je de truc bij aankomst ook moeten doen; dan komt het 's avonds weer goed. Laatst bewerkt door broek53 op 25-08-2012 13:08 |
25-08-2012 13:15:58 | ||
---|---|---|
BGM104
|
Quote CNL of eigenlijk DB Autozug is geen vervoerder in NL. DB Autozug heeft een overeenkomst met NSR voor het rijden van de beladen treinen onder attest NSR. Daarnaast heeft DB Autozug een overeenkomst met EETC voor de leeg mat treinen, deze rijden onder attest EETC. Dat bijt elkaar wel eens. Het attest van EETC kan en mag niet gebruikt worden voor personenvervoer. Daarom is NSR ook vervoerder van de beladen EETC treinen (AutoSlaapTrein, Alpen Expres, Ski-Trein). |
25-08-2012 13:16:39 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Ik heb puur over de laatste rit van de 1200 loc na trein 70149 in Amsterdam is aangekomen en de 1200 weer als losse loc terug moet naar Watergraafsmeer om te overnachten. |
25-08-2012 13:46:25 | ||
---|---|---|
nohab
|
QuoteNu niet, maar dat waren ze tot december 2010 wel. Tot die tijd was DBA ook in Nederland de vervoerder van de CNL- en EN-treinen en werd de tractie geleverd door Railion dan wel DBA zelf (met de van MRCE geleasde 189 090 en 092). In december 2010 werd NSR de vervoerder en werd de tractie daar ook door geleverd. Wat DBA toen heeft doen besluiten geen vervoerder meer te zijn is mij onbekend. Laatst bewerkt door nohab op 25-08-2012 13:46 Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
25-08-2012 13:54:46 | ||
---|---|---|
meestertje
|
Om de simpele reden dat DB Autozug een tijdelijk veiligheidsattest had en die liep af. Er is toen gekozen om onder het veiligheidsattest van een andere vervoerder te rijden en dat werd NSR. Scheelt schijnbaar een hoop papierwerk en kosten. groeten, meestertje |
25-08-2012 20:57:55 | ||
---|---|---|
nohab
|
QuoteHet is een variant hierop geworden, namelijk via sporen MX, MD en MY en dan wellicht WY. De 1251 passeerde Asdmw 20:53. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
25-08-2012 21:05:28 | ||
---|---|---|
2410
|
je bedoelt ME 204 asdm c15 Geweldig, was in stilte al een idee wat ik zelf had, EETC perso zal zelf wel niet zo moeilijk doen over handbediende beveiligingkjes!!!! (jammer voor de spotters op Mas, dat wel) |
25-08-2012 21:10:17 | ||
---|---|---|
nohab
|
Eh, ja. Maar of die ook naar C15 is gegaan weet ik echt niet. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
25-08-2012 21:40:57 | ||
---|---|---|
2410
|
Nou ja qua logisch. Het duurt nog een week we komen er vast nog wel achter! |
25-08-2012 22:36:36 | ||
---|---|---|
NovioSites
|
Quote Als de zon schijnt ga ik dan op de kop van spoor 8 staan zodat ik hem fotografeer voor hij het perron bereikt. Bedankt voor deze tip! |
25-08-2012 23:23:10 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteAan de route via de C15 komt geen handbediening te pas. |
25-08-2012 23:59:30 | ||
---|---|---|
2410
|
euh... maar waarom kan ie dan niet daarlangs gewoon...%09% andersom dus%01% nb broek53 maar hoe ging ie dan zoals niet is opgetekend (of wel?) Laatst bewerkt door 2410 op 26-08-2012 00:10 |
26-08-2012 09:50:05 | ||
---|---|---|
broek53
|
Mogelijk praten we langs elkaar heen. Wat noab vertelt, is dat de losse loc is gaan doorwisselen via wissels ten oosten van de brug-in-herstelling (dus richting Gooilijn, terug naar 74 of 75, en dan via de gebruikelijke route ('benedenlangs') naar de Wgm. Dat kun je met een losse loc lekker doen. Dan kun je overal op de Wgm binnenkomen waar je wilt uiteraard. Ook op de C15, maar dat lijkt mij dan wel erg vreemd - aangezien je daar ook rechtreeks via Muiderpoort kunt komen. Waarom zou je anders die moeite van het doorwisselen moeten doen, nietwaar? Zou het materieel van CNL van de Wgm via de C15 naar Asd willen vertrekken, dan moet je het materieel van de reinigingsperrons via het verkeersplein naar de oostkant rangeren ('achter de bult') rangeren en dan terug naar de C15. Daarvan heeft 418446 verteld in zijn daarna verwijderde bijdrage dat dat te onhandig gevonden werd. Ik kan mij ook voorstellen dat vertrek via de C15 conflicteert met allerlei andere bewegingen die via de C15 de Wgm in en uit willen; dan is het gewoon een dienstreglingconflict. Maar dat weet ik niet. |
26-08-2012 10:12:49 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Vertrek via C15 van de lege CNL conflicteert minimaal met aankomst 79357 daar. En wat de suggestie betreft van het terug steken met de losse lok naar spoor 74/75: Als ik het goed zag is dat stuk geaard wegens de werkzaamheden aan de brug. Ik hoorde trouwens dat van de gelegenheid gebruik wordt gemaakt de komende dagen zowat de hele westkant van de Wgm buiten dienst te nemen voor allerlei klussen aan het spoor. |
26-08-2012 21:14:30 | ||
---|---|---|
2410
|
Aha, ok. Ik ben gewoon benieuwd hoe het nou allemaal gaat. Maar wat de LLt nou gedaan heeft gisteren, of vandaag, weten we dus nog niet helemaal |
27-08-2012 20:25:33 | ||
---|---|---|
2410
|
Vandaag is in zoverre bekend dat de Llt EETC 17h33 v Wgm niet reed tot 17h50... |
27-08-2012 20:42:14 | ||
---|---|---|
nohab
|
Het leeg mat van EN 447 reed inderdaad met +20 van Wgm naar Mas maar de 1254 moet daar echt voor hebben gezeten want de 1254+trein+1737 als 70447 kwamen met +15 door op Dvd. Laatst bewerkt door nohab op 27-08-2012 20:43 Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
27-08-2012 21:11:49 | ||
---|---|---|
2410
|
Nou ik stond zelf bij de uitrit van wgm dus ik heb het echt zelf gezien...%03% |
27-08-2012 21:15:56 | ||
---|---|---|
nohab
|
Ik ontken het toch ook niet? Het leeg mat zal daar ongeveer 18:05 zijn doorgekomen. Die 1200 heb ik niet die kant op zien gaan dus hoe dat gegaan is weet ik niet. Maar hij was beslist als eerste in Maarssen! Hij kan te vroeg hebben gereden maar dat kan nooit meer dan 15 minuten zijn geweest want ik heb de 1254 om 17:15 op de Meer zien staan. Laatst bewerkt door nohab op 27-08-2012 21:22 Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
28-08-2012 10:18:27 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Ik zie niet in waarom de 1200 niet achter het LM aan zou kunnen rijden. Met geel knipper naar het middenspoor te Mas kan er ook aangekoppeld worden |
28-08-2012 10:21:16 | ||
---|---|---|
103 220-0
|
Quote1254 zat als llt vlak voor de 1700 met leeg mat. Kwam iets na 18.00 door Abcoude. Bewijs: http://farm9.staticflickr.com/8285/7879175062_be036f1ed1_b.jpg Laatst bewerkt door 103 220-0 op 28-08-2012 11:40 |
29-08-2012 00:18:55 | ||
---|---|---|
2410
|
Moet ik soms bewijs toevoegen dat de trein niet tussen 17h10 en 17h50 vertrok uit Wgm... ik vond dat ik wel voldoende marge had genomen, maar ze komen altijd langs als je er net nog niet of niet meer staat...%09% In zoverre vind ik dat jammer omdat hier uitgebreid info gegeven wordt over deze speciale inzetten, waarvan verwacht mag worden dat fans met beperkte mogelijkheden zich ook eens voor willen inzetten om pics te maken. Dan ineens zomaar eerder vertrekken kan voor sommigen ( die op Mas) interessant zijn, voor anderen fataal, aannemend dat nukken van nsr niet op sympathie voor hobbyisten gerekend mogen worden. Vandaar dat ik mij dus verweer. %04% Laatst bewerkt door 2410 op 29-08-2012 01:00 |
29-08-2012 01:51:05 | ||
---|---|---|
Hoera63
|
Allemaal leuk en aardig, al die foto\\\'s enzo, maar dat levert natuurlijk geen geld op. NS bestaat niet voor de hobby maar om winst te maken. Dat is een feit wat we allemaal moeten accepteren. Dat je af en toe een trein mist hoort erbij. |
29-08-2012 06:34:23 | ||
---|---|---|
nohab
|
QuoteJe hoeft je niet te verweren, die dingen gebeuren nu eenmaal in deze hobby. Ik heb zelf in de afgelopen dikke 25 jaar ook al het nodige gemist op die manier. Gisteren (28-8) reden de 1254 en het leeg mat voor EN 447 van Wgm naar Mas op tijd, maar van Mas naar Asd met +10. Wel voor het eerst in de zon. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
29-08-2012 10:38:53 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Aleens bedacht dat EETC treinen rijdt om commercieel bezig te zijn, en niet speciaal treintjes rijdt voor hobbïsten? Het is 1 gouden regel bij het spoor, verwacht het onverwachte en alles kan anders lopen dan geplanned... |
29-08-2012 11:24:58 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Precies en dan zijn reizigerstreinen en het eventuele bijbehorende ledig mat nog een makkie. Ga eens cargo fotograferen, dan wordt je gillend gek %08% |
29-08-2012 12:01:07 | ||
---|---|---|
2410
|
Helemaal mee eens, maar het gaat hier helaas om een aktie die groots is aangekondigd voor de hobbyisten: EETC staat er bekend om bol te staan van treinenliefhebbers. Het is speciaal doorgegeven via de NVBS facebook etc, het getuigd dan van weinig respect voor je volgers dan gewoon doodleuk een half uur eerder te vertrekken. Vertragingen zijn altijd mogelijk, vroeger rijden is een beetje jammer in dit perspectief. Vandaar dat ik mij opwindt.%04% Ook als je bedenkt dat velen tot 17h moeten werken en dus een vertrek aangekondigd van 17h33 veel mogelijkheden levert, maar 17h03 al veel minder%08% Laatst bewerkt door 2410 op 29-08-2012 12:02 |
29-08-2012 12:11:34 | ||
---|---|---|
treinfan
|
De communnicatie richting hobbyisten via de NVBS is slechts bijzaak en het eerdere vertrek zal wel een reden hebben gehad |
29-08-2012 12:21:00 | ||
---|---|---|
2410
|
Quote iets wat iedereen wel zo kan verzinnen, heb je daar harde bewijzen voor of gaan we ook nog speculeren dat het latere vertrek van de cnl stam 'ook wel een rede gehad' zal hebben |
29-08-2012 12:27:48 | ||
---|---|---|
nohab
|
EETC staat niet bol van de treinliefhebbers, er zijn wel warme contacten tussen de redactie van OdR en EETC, en zo komen we aan die dienstregelingen. Kop op, je weet nu dat die treinen te laat kunnen zijn (om niet te zeggen dat dat vaak gebeurt), het weer ziet er prima uit vandaag en bovendien rijdt het nog t/m komende vrijdag dus er komen nog 3 kansen om het te zien. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
29-08-2012 19:38:53 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteVoor mij gaat het licht nu wel helemaal uit. Gaan we hier ruzie maken over de vraag of NSR en EETC iets doen om hobbyisten te pesten? Dan is het meteen afgelopen met elke voorspelling die ik hier ooit nog zou plaatsen. Stel je voor dat iemand teleurgesteld wordt! Dan kun je het beter maar helemaal niet weten, kennelijk. |
29-08-2012 21:12:38 | ||
---|---|---|
dennistd
|
De terugreis naar de watergraafsmeer gaat trouwens via muiderpoort->c15 en vertrekt meteen achter de Cnl aan |
29-08-2012 21:50:03 | ||
---|---|---|
2410
|
Quote Vreemd dat discussies hier altijd volkomen uit de rails lopen. Daar laat ik het maar bij. |
29-08-2012 21:56:41 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
QuoteInderdaad. Als EECT nog een andere klusje had of door een bezette pad, onverwachte werkzaamheden, een storing aan de baanvak (en zo kan ik nog een paar redenen opnoemen) kan het zijn dat de trein opeens een andere route neemt of op andere tijden rijd. Wees blij welke voordelen we hebben dankzij somda. Zonder somda (en de NVBS/op de rails) hadden we nooit deze dienstregeling geweten en is het nog meer gissen of de trein wel of niet langs rijd. |
29-08-2012 22:02:15 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Het niet meenemen van de 1200 is trouwens een verzekeringskwestie hoorde ik vanavond |
29-08-2012 22:44:11 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Kwestie van toelatingen, bevoegdheden e.d. en daarmee indirect dus verzekeringstechnisch ja. |
29-08-2012 22:59:39 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteJammer. ik zou het er niet bij laten, maar ook een beetje aan introspectie doen. |