john2

| Quote edje (zo 22 apr 2012 19:47:56 www.somda.nl):Quote DingeZ (zo 22 apr 2012 15:14:26 www.somda.nl): Hectisch erg jammer dat hier de (nog niet gespotte) met OBIS omgebouwde 8711 betreft. De vraag is, is het rendabel om het treinstel te herstellen? De schade zit hem in de cabine en bakovergangen. Aan de ene kant is dat gunstig, het interieur is niet zwaar beschadigd. Aan de andere kant ongunstig, er zijn veel bakken beschadigd. De andere vraag is in hoeverre de elektronica beschadigd is. Aangezien deze vooral bij de bakovergangen zit zou dat wel flink kunnen zijn. Ook de draaistellen zijn beschadigd. Het plaatwerk en casco zal niet zo'n ramp zijn, ook de motoren zullen vrij weinig schade hebben. Maar het is afwachten wat hier aan gedaan wordt. Aangezien het lijkt dat het stel weggesleept kan worden is er hoop. Als dat mislukt zal is de kans dat het gesloopt wordt aanzienlijk groter.
Mag ik zeggen dat je een vreemde kijk op, wat ernstig is en wat niet?
Beschadiging aan plaatwerk en casco is niet zo erg zeg je, vergeet niet het is je basis voor de stevigheid, sterker nog zonder een goed casco heb je niks aan het stel.
De kopbak kun je 100% zeker afschrijven, daarvoor zou je een van de lege casco's uit Amersfoort kunnen gebruiken.
2 en 3 rijtuig, zal een kwestie van geld zijn.
rijtuig 4, 5 en 6 zou je mooi kunnen gebruiken om samen met die eene kopbak weer een 4 tje te kunnen bouwen.
Uit het verhaal van Edje begrijp ik dat er uit een treinstel wat een aanrijding heeft gehad weer een "nieuw" treinstel gecombineerd kan worden. Dan komt er bij mij de vraag naar boven of een treinstel niet zovlug totalloss wordt verklaard? Zal ook nog wel een verzekeringtechnische vraag zijn. Wat goedkoper is totalloss verklaren en rijp voor de sloop en onderdelen hergebruiken of zoals Edje het bedoelt, combineren van bakstukken die nog goed zijn na herstel. |