22-04-2012 12:03:20 | ||
---|---|---|
Aussie
|
Door het ongeluk in Amsterdam was ik op zoek naar informatie over hoe het spoor werkt in Nederland(seinen, sporen en hoe verschillende systemen werken dubbel lijn etc). Ik ben zelf machinist in Australie dus het is misschien een beetje interesse vanwege mijn werk Ik hoop dat het duidelijk is, ik spreek/schrijf niet zoveel Nederlands meer. Laatst bewerkt door Aussie op 22-04-2012 12:03 |
22-04-2012 12:41:35 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Informatie over de beveiliging van het spoor is o.a. te vinden op http://nl.wikipedia.org/wiki/ATB_Eerste_Generatie (er zijn meerdere systemen, maar dit is het systeem op de plek van het ongeval) Meer info ook via http://nl.wikipedia.org/wiki/Treinbeveiliging Laatst bewerkt door daniel_ddr op 22-04-2012 12:45 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
22-04-2012 13:18:51 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Quote Voor iemand die niet zoveel Nederlands meer gebruikt, ziet het er nog prima uit. Ben je al lang weg uit Nederland? Wellicht dat je ook wat aan deze website hebt: http://www.marcrpieters.nl/ Groetjes, Emiel |
22-04-2012 16:22:49 | ||
---|---|---|
MvdK
|
Aan Aussie: wat rij je daar, diesel (long distance), voorstedelijk ? Hoe zien jullie treinen eruit ? Jaren geleden legde ik eens aan een zuid afrikaanse machinist uit hoe bij ons een paar lokaallijnen waren overgegaan naar radio verkeersleiding. (experiment noordelijke nevenlijnen). Hij keek me geschrokken aan, nee man, dat kan niet. Nu is dat hele gebied ( de zuid-kaapse diesellijnen )radiocontrolled. Het kan verkeren. Laatst bewerkt door MvdK op 22-04-2012 16:23 |
22-04-2012 21:17:03 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote Foutloos Nederlands. Je hebt het nog niet verleerd! |