Meerdere abonnementen naast elkaar, kan dat?
Forum: Algemeen - Algemeen
27-12-2011 20:28:29
FireSea
FireSea
Op de NS-site wordt gezegd dat, als je overstapt van het oude voordeelurenabonnement naar één van de nieuwe abonnementen, je voordeelurenabonnement automatisch wordt beëindigd. Dit vind ik nogal vreemd. Is het niet gewoon mogelijk om 2 persoonlijke OV-chipkaarten van NS naast elkaar te bezitten met op de ene het voordeelurenabonnement en op de andere één van de nieuwe? Stel dat ik bijvoorbeeld in het weekend vrij wil reizen, maar doordeweeks niet mijn 40% korting tijdens de middagspits kwijt wil raken. Kan dit dan gewoon, weet iemand dit toevallig?  

27-12-2011 21:43:39
MDDM
MDDM
Als de site het zegt, zal het dan anders zijn? Ga als je het zeker wilt weten naar een station waar ze een balie hebben. Daar kunnen ze je het zeker vertellen.


Gr Joop mcn Lls
 

27-12-2011 21:59:51
seinhuis
seinhuis
Welke keus je straks gaat maken, bedenk wel dat de prijs van de abonnementen per 1 januari 2012 omhoog zullen gaan.  

27-12-2011 22:14:09
Pim530
Pim530
Bij het aanvragen van een WeekendVrij moet je gewoon aangeven dat je nog geen OV-Chipkaart hebt, et voila, je krijgt gratis een nieuw, tweede exemplaar opgestuurd.  


27-12-2011 22:24:56
FireSea
FireSea
Kortom, het kan dus gewoon? Bedankt!  

27-12-2011 23:32:26
mdewidt
mdewidt
Het schijnt zelfs op 1 OV Chipkaart te kunnen, maar ik denk dat daarvoor een foutje (bedankt !) van NS voor nodig was.
Kijk maar op deze http://i402.photobucket.com/albums/pp104/mdewidt/dalvrijvdu.jpg

Laatst bewerkt door mdewidt op 27-12-2011 23:34


Groeten uit Haspengouw
 

28-12-2011 00:18:36
maurits
maurits
Quote
FireSea (di 27 dec 2011 20:28:29 https://www.somda.nl/forum/11355/p371272/): Op de NS-site wordt gezegd dat, als je overstapt van het oude voordeelurenabonnement naar één van de nieuwe abonnementen, je voordeelurenabonnement automatisch wordt beëindigd. Dit vind ik nogal vreemd. Is het niet gewoon mogelijk om 2 persoonlijke OV-chipkaarten van NS naast elkaar te bezitten met op de ene het voordeelurenabonnement en op de andere één van de nieuwe? Stel dat ik bijvoorbeeld in het weekend vrij wil reizen, maar doordeweeks niet mijn 40% korting tijdens de middagspits kwijt wil raken. Kan dit dan gewoon, weet iemand dit toevallig?


Dat kan, zie het bericht wat ik daar afgelopen oktober over schreef: https://www.somda.nl/forum/10193/p360689/Nieuwe+voordeelabonnementen+bij+NS/

Je krijgt dan wel twee OV-chipkaarten.


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

28-12-2011 06:55:35
frenkel
frenkel
lijkt me logisch dat je oude dalurenkaart automatisch wordt beëindigd als je overstapt op een nieuw abonnement zoals de NS aangeeft, met de nadruk op overstapt. Als je je oude voordeelurenkaart wilt behouden spreek je namelijk niet over overstappen maar een ander abbo en bij nemen.  

23-01-2012 11:53:27
waalkade
waalkade
Voor de bejaarden onder ons.
Sommige producten schijnen de leeftijdskorting te overschrijven op je chipkaart.
Is wel afhankelijk van het moment waarop je dat product geladen hebt.
Even nalopen wat je betaald hebt is raadzaam.
 

23-01-2012 12:37:43
jorgo
jorgo
Het combineren van een jaartrajectabonnement (automatisch ook VDU) met saldo kan echter nog altijd niet, voor zover ik weet. Althans saldo kan er wel bij, maar dat kun je dan overal gebruiken behalve bij NS zelf.

De probleempjes zijn allemaal nog lang niet opgelost, zoals ook in dit topic regelmatig te lezen valt...
https://www.somda.nl/forum/8952/Reizen+op+Saldo+-+OV+Chipkaart/
 

30-12-2012 17:48:49
joostb1
joostb1
Ik las deze tip:
je 'moet' juist gewoon je oude voordeelurenkaart houden en de nieuwe NS weekend Vrij op een aparte (gratis) OV kaart zetten!
Met een beetje creatief in- en uitchecken betaal je voor een doordeweekse reis nooit meer dan de prijs van een enkeltje naar je eindbestemming en een enkeltje naar het eerstvolgende station vanaf je woonplaats


Kan dit? Klopt dit? Is dit volgens de voorwaarden?


Heimatbahnhof Wormerveer. Honderden gebruikers; even zovele stijlen en smaken. Sta jezelf toe om even in de war te mogen zijn van andermans bijdragen. Dan zijn normatieve reacties niet nodig!
 

30-12-2012 17:53:27
AgentX
AgentX
Wat ik wel weet is dat het hebben van een Studentenreisproduct (SRP) en een NS abonnement (in mijn geval Weekend Vrij) op één kaart niet werkt.

Daar zit echter wel een addertje onder het gras, want het werk wel wanneer je eerst een Weekend Vrij abonnement op de kaart hebt staan, en daarna pas het SRP laadt. Dat heeft bij mij een aantal maanden feilloos gewerkt.