03-11-2011 09:57:27 | ||
---|---|---|
Harold27
|
Ik heb overal gezocht, maar kan eigenlijk niets vinden over een eventuele verdubbeling van de spoorbrug over het Amsterdam-Rijnkanaal in de lijn Ut-Vtn Zijn er plannen om de viersporigheid vanaf Vtn via zo'n extra brug door te trekken naar Ut ? |
03-11-2011 10:08:49 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Als je google vraagt met "spoorverdubbeling utrecht woerden" vind je op de 1e link al je antwoord: Ja, in 2014. |
03-11-2011 10:29:58 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
En de plek is de Vleutense brug. De oude wegbrug moest sowieso vervangen worden en toen heeft men de nieuwe brug een stukje opgeschoven, zodat men de 2e spoorbrug op de plek van de oude wegbrug kon leggen. De 2e spoorbrug moet tussen wegbrug en spoorbrug in gepeuterd worden. Laatst bewerkt door dvdhoven op 03-11-2011 10:31 Dick van den Hoven |
03-11-2011 10:33:20 | ||
---|---|---|
Harold27
|
Dank voor de info. Zal voortaan nog beter zoeken! |
04-05-2017 15:49:04 | ||
---|---|---|
bacr
|
Even dit onderwerp afgestoft, want iets intrigeert mee... %02% Iedere dag kijk ik op het werkterrein waar de nieuwe spoorbrug over het Amsterdam-Rijnkanaal in elkaar wordt gesleuteld en af en toe krijg ik er op de regioomroep berichten over. De brug moet tussen de 'Gele Brug' (Hogeweidebrug, op de plek van de vroegere Vleutensebrug) en de oude spoorbrug in komen te liggen. Het heeft er alle schijn van dat deze nieuwe brug best hoog kan worden, mogelijk net zo hoog als de Hogeweidebrug, die 26 meter hoog is. Nu is de vaste doorvaarhoogte van die brug 9,70 meter. Daar past géén 26 meter-brug onderdoor. Hoe komt de nieuwe spoorbrug dan op z'n plek te liggen? |
04-05-2017 15:58:37 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Moet die nieuwe brug dan per se onder de andere brug door? |
04-05-2017 16:04:17 | ||
---|---|---|
b2py
|
Ze halen de oude brug weg, installeren de nieuwe en reviseren de oude. Vervolgens plaatsen ze de oude brug terug. Laatst bewerkt door b2py op 04-05-2017 16:04 |
04-05-2017 16:06:40 | ||
---|---|---|
phantom
|
Ik had begrepen dat ze de delen van de brug op een gecreëerd terrein tussen de 2 bruggen in zouden gebruiken om de delen te monteren aan elkaar en m dan in z'n geheel er tussen in willen "schuiven" Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
04-05-2017 16:06:54 | ||
---|---|---|
bacr
|
Quote Dat haalt niets uit, want de nieuwe brug wordt zuidelijk van de Hogeweidebrug in elkaar geschroefd, maar moet noordelijk van die brug worden ingebracht. Noordelijk van de nieuwe brug ligt de te reviseren spoorbrug. Laatst bewerkt door bacr op 04-05-2017 16:07 |
04-05-2017 16:08:54 | ||
---|---|---|
bacr
|
Quote Ook dit lijkt niet te gebeuren. Op het terrein staat een hele stellage opgebouwd om die brugbogen juist in zijn geheel in elkaar te schroeven (en dan dus volledig op hoogte te zijn) |
04-05-2017 16:40:33 | ||
---|---|---|
b2py
|
QuoteDan wordt die toch ook weggehaald? |
04-05-2017 16:51:50 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
|
Dit is iets wat mij ook al opviel toen ik laatst van Utrecht naar Rotterdam ging. Ze bedenken vast wel iets om die brug op zijn plek te krijgen anders zouden ze hem ook niet daar op bouwen. Gewoon afwachten at dit (spek) takel gaat opleveren %02% |
04-05-2017 20:15:20 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
November was het zover, toch? Maar het viel mij ook wel op ja dat ze de brug niet aan de kant waar nu de oude brug ligt in elkaar zetten (ertussenin kan sowieso niet). Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
04-05-2017 22:07:20 | ||
---|---|---|
pjkleton
|
Hier vind je de discussie over deze brug bij BeneluxSpoor.net Forum ,want die waren er ook al over aan het brainstormen. %02% http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,64892.15.html Peter Laatst bewerkt door pjkleton op 04-05-2017 22:33 |
13-10-2017 21:40:57 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Beetje een schop maar past hier het beste denk ik zo. Hier staat een animatie van hoe men de nieuwe brug gaat plaatsen: https://www.ad.nl/utrecht/verplaatsing-nieuwe-spoorbrug-leidsche-rijn-is-megaklus~a2d13428/ De brug wordt dus op van die wagens met een hoop wielen over land naar Utlr gereden om daar een draai te maken. Vervolgens rijden de wagens aan één uiteinde van de nieuwe brug een ponton met draagconstructie op landhoofdniveau op. Het ponton vaart vervolgens naar de andere kant van het kanaal, waar de wagens weer het vaste land op rijden totdat de brug op de juiste plek ligt. Wordt nog best een indrukwekkend schouwspel zo lijkt me. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
16-04-2018 07:48:50 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Volgens een machinist op Instagram is de extra brug vanmorgen in gebruik genomen. De komende maanden wordt de oude brug gerenoveerd en verhoogd, zodra dat klaar is wordt er gebruik gemaakt van de viersporigheid; https://www.instagram.com/p/Bhnqm1oFta1/ Laatst bewerkt door DDZ7504 op 16-04-2018 07:49 DDZ in dienst, ik blij! |
16-04-2018 09:31:29 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Klopt! Mcn Asd |
16-04-2018 13:31:59 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Interessante details en feitjes kan je hier lezen: https://www.prorail.nl/nieuws/video-eerste-trein-over-gloednieuwe-spoorbrug-in-utrecht Choo choo..... |