21-06-2006 20:28:28
TreinOFiel
TreinOFiel
Weet iemand misschien al de (exacte) DRGL van de overbrengingsrit van de TEE? (even onder nieuw topic in DRGLs neergezet aangezien dit specifiek over de DRGL gaat, in plaats van de TEE algemeen)

Groet,
kayh

Laatst bewerkt door TreinOFiel op 21-06-2006 20:29
 

21-06-2006 20:46:19
train85
train85
Deze is nog helaas niet bekend.  

21-06-2006 22:43:03
Somda
Somda
Voor zover ik het weet: a.s. zondag 25-6, vertrek 's morgens vroeg uit Heilbronn, aankomst 20.30 uur Arnhem dan door naar Zwolle als dat mogelijk is.

Laatst bewerkt door Somda op 21-06-2006 22:43
 

22-06-2006 08:58:31
zugchef
zugchef
En deze blijft daarna in Zwolle tot aan maandag ?  


22-06-2006 12:24:17
rudolfph
rudolfph
Of totdat het opgeknapt is misschien...

Het is de bedoeling dat de rijtuigen opgeknapt worden in de oorspronkelijke staat, en helaas zal dat langer duren dan 1 nachtje. Je kunt er rustig vanuit gaan dat die rijtuigen voorlopig wel in Zl staan, tenzij de stichting een betere plek voor de rijtuigen kan vinden.
 

22-06-2006 13:40:09
roadrunner
roadrunner
Met dank aan Nico Lollinga op OVL zijn de DRGL nu bekend, en al neergezet in Somda. Plezier ermee komend weekend  

22-06-2006 13:52:22
seinhuis
seinhuis
Quote
ns1001: Voor zover ik het weet: a.s. zondag 25-6, vertrek 's morgens vroeg uit Heilbronn, aankomst 20.30 uur Arnhem dan door naar Zwolle als dat mogelijk is.
weet je ook de rijden hoe laad die trein komt op de andere station's en hoe die trein rijd? edit: staad eer al, niet gezien.

EDIT: staad eer al bij de DRGL argief.

Laatst bewerkt door seinhuis op 22-06-2006 13:55
 

22-06-2006 22:30:01
Somda
Somda
Het is inderdaad de bedoeling dat van de overgebleven 5 rijtuigen (2 x Ak, 2x A en 1x AR) een complete stam gemaakt wordt. Het enige wat mist is een motorwagen, die zijn allemaal gesloopt (4 x in Canada, 1 x na ongeluk in Duitsland/Nederland).
Als iedereen nou donateur wordt gaat dit vast lukken. Kijk op de site van de Stichting TEE.
 

23-06-2006 10:53:58
tsov
tsov
Even een vraagje: weet iemand op welk spoor deze straks in Asd doorkomt?
Alvast bedankt!
 

23-06-2006 11:01:20
seinhuis
seinhuis
weet iemand wat eer met die trein gaat gebeuren, als die trein in arnhem is gekomen?  

23-06-2006 11:38:45
taigagaai
Moderator
taigagaai
Kijk nou eens bij de dienstregeling. Dan weet je precies wat de trein waar wat gaat doen.  

23-06-2006 12:48:26
rob1
rob1
Quote
tsov: Even een vraagje: weet iemand op welk spoor deze straks in Asd doorkomt?
Alvast bedankt!
Dat is dan alleen Eloc 1312, maar ik heb geen idee. Als iemand sporen heeft in Zevenaar/Arnhem/Dieren: ik ben ook benieuwd! Weet iemand of hij nog ouderwets rood is of dat aparte geel?

Laatst bewerkt door rob1 op 23-06-2006 12:55
 

23-06-2006 13:07:31 1
ryan
ryan
De 1312 is gewoon geel.  

23-06-2006 13:10:42
julius
julius
De DE-IV ook, heeft bij mijn weten nog Northlander-kleur.  

23-06-2006 13:15:53
V200
V200
En de remrijtuigen zijn ook gewoon geel/blauw

pffff
 

23-06-2006 15:30:13
rob1
rob1
Quote
De 1312 is gewoon geel... En de remrijtuigen zijn ook gewoon geel/blauw
goh... Dank je Julius !%02%
 

23-06-2006 15:54:02
seinhuis
seinhuis
nee, ik bedoel waarom komt die trein in nederland, en waneer gaat die trein terug naar duitsland?  

23-06-2006 16:03:10
aestudent
aestudent
Zie http://www.stichtingtee.nl en dan met name hier: http://www.stichtingtee.nl/index.cfm?fuseaction=main.informatief_showPage&selid=2&mn_Id=9  

23-06-2006 16:07:26
seinhuis
seinhuis
bedankt  

23-06-2006 16:54:28
Somda
Somda
Niet allen kijken, ook storten! Anders gaat het nooit lukken. Dit unieke stuk historie verdient het om gered te worden en weer in de originele staat teruggebracht te worden.  

23-06-2006 16:54:41
julius
julius
1312+5xICK (4B+1A) op tijd aangekomen in Arnhem Berg.

Laatst bewerkt door julius op 23-06-2006 16:54
 

23-06-2006 17:47:03
seinhuis
seinhuis
Quote
julius: 1312+5xICK (4B+1A) op tijd aangekomen in Arnhem Berg.
ik heb die trein niet gezien, was telaat.
 

23-06-2006 19:48:58
rudolfph
rudolfph
Quote
ns1001: Als iedereen nou donateur wordt gaat dit vast lukken. Kijk op de site van de Stichting TEE.
Quote
ns1001: Niet allen kijken, ook storten! Anders gaat het nooit lukken. Dit unieke stuk historie verdient het om gered te worden en weer in de originele staat teruggebracht te worden.
Ik vind het best dat je een keertje zegt dat je ook donateur kunt worden van deze stichting, maar om er nu over door te blijven gaan, vind ik niet goed. Er zijn in Nederland nog tientallen andere spoorwegmusea (met verschillende doelstellingen, ieder zijn interesse), die allemaal extra geld kunnen gebruiken, en die allemaal recht hebben op ondersteuning. Zo ben ik actief als vrijwilliger bij de MBS, maar ik heb hier op Somda nog nooit gezegd dat mensen donateur moeten worden.
 

23-06-2006 20:44:20
Somda
Somda
Gelukkig ben ik bij een groot aantal stichtingen donateur (Hoorn-Medemblik, ZLSM, STAR, SSN, VSM en Vrienden Spoorwegmuseum). En als daar (of bij een andere die ik in de toekomst ga steunen) iets belangrijks aan de hand is zal ik dat ook 2 x zeggen. OK?

Laatst bewerkt door Somda op 23-06-2006 20:53
 

23-06-2006 21:04:40
mark
mark
Maar volgens mij is Somda niet de juiste plaats om reclame te gaan maken voor allerlei stichtingen...  

23-06-2006 21:19:57
mikos
mikos
Helemaal juist. We zijn hier geen donateursreclamezuil, als we geld kwijt willen, zullen we dat toch denk ik maar storten op de Somda-rekening, niet?

Einde discussie, ik wil het ook niet meer zien! *Streng* %08%


www.ov-ervaringen.nl
 

24-06-2006 23:21:22
tsov
tsov
verlate mededeling: ik heb de losse loc 1312 op de foto
Hij kwam door Asd over sp 9. Ik gokte 9 of 12, dus ik stond op perron 10/11
goed gegokt dus %02%
 

25-06-2006 14:03:22
weeman_88
weeman_88
Heeft iemand misschien nog extra informatie? En dan bedoel ik met name hoe laat de TEE aankomt in Emmerich? Misschien wil ik dan daar ook nog wel even een kijkje nemen.

Jeroen
 

25-06-2006 14:31:05
rob1
rob1
Gaat er iemand plaatjes schieten? Ik was van plan ook te gaan, maar het is zo laat dat ik er wel kom, maar niet meer naar huis kan  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


25-06-2006 14:33:54
edegroot
edegroot
De eerste beelden staan inmiddels op:
http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?4,2954920,2954920#msg-2954920


Groeten,

Ed

Laatst bewerkt door edegroot op 25-06-2006 14:36
 

25-06-2006 16:08:27
eddebruijn
eddebruijn
Verwachte aankomst in Emmerich: 18:48. De trein loopt op schema.  

25-06-2006 16:31:32
NDS
NDS
Ik ga vanavond ff naar Ah, als het mogelijk is ga ik nog foto's maken maar denk niet dat het dan nog gaat%03%.

groetjes Michiel
 

26-06-2006 13:47:43
luytjes
luytjes
1312 met ICK is twee uur te vroeg vertrokken. Balen %04%
Zit je geduldig te wachten om rond kwart voor drie naar de IJsseldijk te fietsen, krijg je dit %07%
 

26-06-2006 15:13:24
julius
julius
Ik heb je bericht wel gezien Frank, ik geloof bij opvallende dingen van vandaag.  

04-08-2021 20:27:48 1
MasterE
MasterE

???????? GOED NIEUWS VAN HET NTM TEE TEAM ????????

... want nog even en dan komen eindelijk de 5 TEE rijtuigen achter het hekwerk vandaan waar deze helaas meer dan 10 jaar achter hebben gestaan.

Vandaag is er een begin gemaakt met de voorbereidingen voor het transport van de 4 TEE rijtuigen die nu nog op de Amsterdamse Dijksgracht staan. Voor het eind van deze maand zullen zij over de weg vanuit de Amsterdamse Zaanstraat naar het NTM in Nieuw-Vennep worden overgebracht. Daarom waren vandaag ook de fa.Nemico en de fa. Westdijk aanwezig om de wagenbakken exact op te meten want bij het transport van deze omvang telt elke centimeter. Zonder de draaistellen meten de wagons nog altijd 3.80 mtr in hoogte ! En met een basis van zeker 60 cm van de diepladers komen we ruim boven de grens van 4.20 mtr. uit wat maakt dat het een speciaal transport zal betreffen.

Railexperts verzorgt daarnaast de overbrenging over het spoor via de Watergraafsmeer, waar het 5e rijtuig staat, naar de Zaanstraat. Zij dragen in opdracht van Prorail ook de technische verantwoording voor het goede verloop van het railtransport. Onder hun leiding werden daarom vandaag reeds werkzaamheden uitgevoerd zoals het smeren van de automatische koppelingen, het lostrekken van het remwerk, het verwijderen van luchtslangen tussen de rijtuigen, voorbereiding van de koppelingen op een doorgaande luchtleiding en vooral het afdichten van de ingegooide ramen.

In een ontspannen sfeer en onder een stralende zon hebben de ervaren mannen van het NTM TEE team, Railexperts en de 2454 CREW die werkzaamheden uitgevoerd. De komende dagen volgen nog meer activiteiten die op deze pagina te volgen zullen zijn.

Wil je ook dat dit icoon van de Nederlandse Spoorwegen bewaard blijft ? STEUN HET TEE PROJECT dan financieel want het NTM komt nu nog een kleine € 5.000,- tekort voor fase 1, de aankoop en veiligstellen van de 5 overgebleven TEE rijtuigen. Stort een mooie bijdrage op bankrekening :

NL30RABO0332657523 t.n.v. Stichting Nederlands Transport Museum onder vermelding van "bijdrage TEE project".
Of ga naar onze GO-FUND-ME pagina

https://www.gofundme.com/f/aankoop-teetrein-fase-1

Bij voorbaat hartelijk dank namens een trots NTM - TEE team ????

Bron: Facebook Trans Europ Express




Mcn Asd
 

05-08-2021 10:36:22
aarclay
aarclay

Als ik zo zie zijn de plannen nu echt serieus. Succes aan iedereen die eraan meewerkt, en moge het transport naar de Watergraafsmeer zonder problemen gaan.

Laat het stel een mooie toekomst krijgen bij het NTM. ๐Ÿ™‚

 

05-08-2021 10:39:16
martijn
martijn

...en hopelijk de rest van het transport naar de Zaanstraat en Nieuw-Vennep ook ๐Ÿ˜‰

 

05-08-2021 11:19:36
sjoerd
sjoerd

Er zal nog enorm veel werk wachten, maar het is zeker de moeite waard.

Er zijn nu vijf rijtuigen gered. Een motorrijtuig ontbreekt, en dus ook de twee drieassige draaistellen. Wel zijn er volgens mij twee koprijtuigen. Is er ergens nog een rijtuig bewaard?

Kan iemand een recent overzicht geven van de oorspronkelijke samenstelling waarmee duidelijk wordt welke rijtuig(en) er (dubbel) aanwezig zijn?

Er is ooit op de TEE-site gesteld dat een voormalig DE III kopmotorrijtuig de tractie zou kunnen geven. Dat idee is wellicht verlaten omdat het zelfs niet kosmetisch in de buurt kan komen. Zijn daar recente ideeën over?

 

05-08-2021 11:35:44
thom
thom

Link NMLD

Daar vind je al wat info over welke rijtuigen er nu zijn.

 

05-08-2021 13:27:19
sjoerd
sjoerd

Kennelijk zijn de stuurrijtuigen ex NS 1002 en 1003, restauratierijtuig ex NS 1003, en de zijgangrijtuigen ex NS 1001 en 1003 aanwezig. Bron: website TEE. Zoals gemeld, ontbreekt een origineel motorrijtuig.

 

05-08-2021 14:53:00
thom
thom

Exact, dat vind je ook terug ik de link die ik hier neerzette ;)

 

05-08-2021 16:13:25
mat64Hidde
mat64Hidde

Het NTM heeft ook nog een motor uit een TEE stel in het museum staan.

 

05-08-2021 17:18:50
thom
thom

De hulpdiesel betreft dat voor de boordspanning, daarnaast heben ze nog 2 diesel motoren uit plan U die eventueel de originele Werkspoor motoren zouden kunnen vervangen die voor de tractie waren.

 

06-08-2021 23:09:32
Astraea
Astraea
Quote
MasterE (04-08-2021 20:27:48):

Wil je ook dat dit icoon van de Nederlandse Spoorwegen bewaard blijft ? STEUN HET TEE PROJECT dan financieel want het NTM komt nu nog een kleine € 5.000,- tekort voor fase 1, de aankoop en veiligstellen van de 5 overgebleven TEE rijtuigen. Stort een mooie bijdrage op bankrekening :


Van wie zou de NTM de rijtuigen over moeten kopen? De TEE-rijtuigen waren toch van de Stichting TEE die inmiddels terziele is gegaan?

 

07-08-2021 01:16:26
thom
thom

Correct, maar die is niet ter ziele gegaan.

 

07-08-2021 19:58:40
Astraea
Astraea

Interessant, op hun website schrijven ze dat de stichting opgeheven zou worden.

De Stichting TEE wordt weliswaar opgeheven maar de Stichting Transportmuseum Lelystad (TML) - die ook de Jol 13-02 moet verlaten, blijft voortbestaan en we zullen iedereen van eventuele ontwikkelingen via onze TML-website of anderszins op de hoogte houden van toekomstige ontwikkelingen.

Via de KvK krijg ik ook nog wel een resultaat naar boven, maar weet niet of dit direct betekent of de Stichting TEE nog bestaat of niet.

Dus de NTM koopt de rijtuigen van de Stichting TEE over. Wat gaat de Stichting TEE, die straks geen TEE's meer heeft, met het geld doen?

 

07-08-2021 21:13:20
bnv
bnv

Een notariele akte opstellen betreffende de liquidatie van de stichting TEE. (zit er blijkbaar aan te komen). Vervolgens een schenkingsovereenkomst opstellen (notarieel) waarbij het resterende geld na schulden enz. wordt geschonken aan de NTM met daarin (bijvoorbeeld) de clausule dat het geld voor het restaureren van de TEE moet worden aangewend.

 

07-08-2021 22:04:07
robert5591
robert5591
Quote
Astraea (07-08-2021 19:58:40):

Interessant, op hun website schrijven ze dat de stichting opgeheven zou worden.

De Stichting TEE wordt weliswaar opgeheven maar de Stichting Transportmuseum Lelystad (TML) - die ook de Jol 13-02 moet verlaten, blijft voortbestaan en we zullen iedereen van eventuele ontwikkelingen via onze TML-website of anderszins op de hoogte houden van toekomstige ontwikkelingen.

Via de KvK krijg ik ook nog wel een resultaat naar boven, maar weet niet of dit direct betekent of de Stichting TEE nog bestaat of niet.

Dus de NTM koopt de rijtuigen van de Stichting TEE over. Wat gaat de Stichting TEE, die straks geen TEE's meer heeft, met het geld doen?


als je in het scherm daarvoor bij de kvk het vinkje bij 'uitgeschreven' weghaalt, vind je de stichting nog steeds, dus deze week bestaan ze nog. Ze geven aan dat ze de stichting gaan opheffen, misschien zijn er nog schulden



Laatst bewerkt door robert5591 op 07-08-2021 22:04
 

08-08-2021 01:40:15
thom
thom
Quote
Astraea (07-08-2021 19:58:40):

Interessant, op hun website schrijven ze dat de stichting opgeheven zou worden.

De Stichting TEE wordt weliswaar opgeheven maar de Stichting Transportmuseum Lelystad (TML) - die ook de Jol 13-02 moet verlaten, blijft voortbestaan en we zullen iedereen van eventuele ontwikkelingen via onze TML-website of anderszins op de hoogte houden van toekomstige ontwikkelingen.

Via de KvK krijg ik ook nog wel een resultaat naar boven, maar weet niet of dit direct betekent of de Stichting TEE nog bestaat of niet.

Dus de NTM koopt de rijtuigen van de Stichting TEE over. Wat gaat de Stichting TEE, die straks geen TEE's meer heeft, met het geld doen?


'Ter ziele' is een term die meestal gebruikt word als een stichting of onderneming ten onder gaat aan (financiele) problemen, niet echt als die zelf voor ontbinding of opheffen kiest.

De opbrengst van de verkoop van het stel zal (zoals al geroepen) ongetwijfeld wel gebruikt worden om open staande schulden af te ronden, anders kun je een stichting niet zomaar opheffen en is er kans dat je als bestuurder hoofdelijk aansprake word gesteld.

 

08-08-2021 08:55:28
Oldskool
Oldskool
Quote
Astraea (07-08-2021 19:58:40):

Interessant, op hun website schrijven ze dat de stichting opgeheven zou worden.

De Stichting TEE wordt weliswaar opgeheven maar de Stichting Transportmuseum Lelystad (TML) - die ook de Jol 13-02 moet verlaten, blijft voortbestaan en we zullen iedereen van eventuele ontwikkelingen via onze TML-website of anderszins op de hoogte houden van toekomstige ontwikkelingen.

Wat gaat de Stichting TEE, die straks geen TEE's meer heeft, met het geld doen?


Stuur een mail naar de voorzitter van de stichting en je weet het (of niet) ๐Ÿ˜‰

 

08-08-2021 11:08:14
john2
john2
Quote
bnv (07-08-2021 21:13:20):

Een notariele akte opstellen betreffende de liquidatie van de stichting TEE. (zit er blijkbaar aan te komen). Vervolgens een schenkingsovereenkomst opstellen (notarieel) waarbij het resterende geld na schulden enz. wordt geschonken aan de NTM met daarin (bijvoorbeeld) de clausule dat het geld voor het restaureren van de TEE moet worden aangewend.


Heb vernomen dat per 1 juli 2021 de bestuursleden van een stichting hoofdelijk verantwoordelijk zijn. Dus als er geldelijke problemen zijn, dan worden de bestuursleden van een stichting op hun eigen beurs aangesproken. Wellicht is er een Somda gebruiker die notariele kennis hiervan heeft.



Laatst bewerkt door john2 op 09-08-2021 11:59, reden: Typfout hersteld
 

08-08-2021 11:55:14
bart84
Moderator
bart84

Bestuursleden van een stichting, maar ook van een vereniging, bv of nv kunnen altijd hoofdelijk aansprakelijk gesteld worden in geval van onbehoorlijk bestuur. Wat onbehoorlijk bestuur is, is een rekbaar begrip.

 

08-08-2021 12:11:31 4
robert5591
robert5591

We geraken op een zijspoor dat wat mij betreft door ProRail gesaneerd mag worden

 

08-08-2021 14:02:01
Oldskool
Oldskool

Dit topic gaat over de TEE, en niet wat ProRail al dan niet wilt saneren ๐Ÿ˜‰



Laatst bewerkt door Oldskool op 08-08-2021 14:02
 


09-08-2021 01:50:03
thom
thom

Met het willen saneren van de Dijksgracht is desondanks wel weer het één met het ander aan elkaar verbonden ;)

 

09-08-2021 11:45:41 1
Oldskool
Oldskool

Dat kan dan mooi besproken worden in het topic Infrawijzigingen ;)

 

14-08-2021 04:42:01
seinhuis
seinhuis

TEE staat op een andere plek op Dijksgracht dan de afgelopen jaren. Nu staat de trein in het midden naast de overgebleven DM 90.

In dit filmpje (helemaal aan het einde) wordt gezegd dat eind deze week een transport gepland staat naar Watergraafsmeer. Ik vermoed dat het in de nacht met beperkte snelheid gaat gebeuren.

 

15-08-2021 21:47:20
sjoerd
sjoerd

Vandaag, zondag 15-8, om 17.00 uur, stond de TEE nog op Dijksgracht.

 

16-08-2021 19:04:14
martijn
martijn

Meer informatie over het transport naar de Zaanstraat (via de Watergraafsmeer) en Nieuw Vennep op 19, 20, 23 en 24 augustus 2021 is te lezen op Transport Online

 

16-08-2021 22:50:30
robert5591
robert5591

voor het deel over het spoor zal wel zijn de nacht van do 19 op vr 20?

 

17-08-2021 13:17:51
seinhuis
seinhuis
Quote
robert5591 (16-08-2021 22:50:30):

voor het deel over het spoor zal wel zijn de nacht van do 19 op vr 20?


Zie het Facebook bericht van het Nederlandse Transport Museum.

 

17-08-2021 15:13:28
thom
thom

Dat is exact dezelfde tekst ;)

Maar het zal ongetwijfeld in de nacht(en) zijn, met 20 km/u overdag ga je nergens meer tussendoor passen.

Edit;

In de reacties word, tot mijn verbazing, toch wel over overdag gesproken.



Laatst bewerkt door thom op 17-08-2021 15:15
 

17-08-2021 16:06:28
treinfan
treinfan

Tussen Wgm en Aswplz is de baanvaksnelheid laag genoeg dat een transport met max 20 km/h er tussendoor kan passen. Het is maar een klein stukje.

 

17-08-2021 17:18:17
MasterE
MasterE

Daar zou ik niet op rekenen.




Mcn Asd
 

17-08-2021 17:28:19
train85
train85

Na bepaalde tijden kan er zeker tussen hoor. Het is dan buiten alleen wel donker.

 

17-08-2021 17:31:12
sjoerd
sjoerd

Och, ik denk wel dat het past. De sporen 74 en 75 liggen er ook nog, en treinverkeer naar en van Weesp kan hierover worden afgeleid, zodat je vrijliggend CS bereikt. Daar liggen de middensporen nog en is er altijd wel een gaatje. En aan de westzijde zit nog wel wat speling.

 

17-08-2021 18:23:16
martijn
martijn

In het donker lijkt mij ook aannemelijk, maar gezien de pers ook is uitgenodigd, zal het me niets verbazen als er overdag al (een stukje) gereden wordt.

Edit: Op Facebook, via de bekende link, melden ze zelf inmiddels ook dat er op verschillende momenten (ochtend, middag én in de avond) gereden gaat worden en welk transport wanneer plaatsvindt. Het wegtransport wordt misschien wel nachtwerk.



Laatst bewerkt door martijn op 17-08-2021 21:49
 

17-08-2021 23:57:56
279
279
Quote
sjoerd (17-08-2021 17:31:12):

Och, ik denk wel dat het past. De sporen 74 en 75 liggen er ook nog, en treinverkeer naar en van Weesp kan hierover worden afgeleid, zodat je vrijliggend CS bereikt. Daar liggen de middensporen nog en is er altijd wel een gaatje. En aan de westzijde zit nog wel wat speling.

tvk van en naar Wp gebruikt de sporen 72 en 73. 74 en 75 worden voornamelijk gebruikt voor tvk van en naar de Wgm.

 

18-08-2021 09:03:14
sjoerd
sjoerd

Ja, dat was mij natuurlijk wel bekend.

Bij alle keren dat ik de afgelopen week het traject passeerde, was er op de sporen 74 en 75 totaal geen treinverkeer. En bovendien: als je met een sleepje TEE vertrekt van Dijksgracht, gebruik je maar een heel klein deel van 72 en 73, en behoeft er maar weinig ander verkeer van/naar Weesp over een heel kort stukje (brug Oostenburgergracht) te worden omgeleid over 74 en 75. Op het oostelijk eiland nabij CS liggen (nog) heel wat wisseltjes. Ik zie het probleem niet.

 

18-08-2021 09:16:58
279
279

als ik de tekst op FB goed begrijp gaan het transport eerst van Dgr naar Wgm

en daarna pas van Wgm naar Aswpl....

 

18-08-2021 09:22:47
DDZ7504
DDZ7504

Dat klopt, zo werd het ruim van te voren ook al aangekondigd?




DDZ in dienst, ik blij!
 

18-08-2021 09:25:04
martijn
martijn

Ja klopt, dat staat zo'n beetje in elk bericht dat ze de afgelopen maand hebben gepubliceerd ๐Ÿ˜‰

 

18-08-2021 09:43:12
mat64Hidde
mat64Hidde

Bij de Wgm staat nog een TEE wagon die ze ook mee nemen.

 

18-08-2021 10:42:19
ErikvR
ErikvR

welke tractie wodt er ingezet ? Als ze een 9900 in gaan zetten, kan die de hele afstand dan met 20 km per uur blijven rijden of gaan we met de hippel het zaakje verplaatsen aangzien de hippel max 30 km per uur kan halen ?

 

18-08-2021 11:52:24
thom
thom

Dat kan een 1800 prima hoor, alleen met een weerstandslokomotief zou dat een probleem zijn.

 

18-08-2021 13:37:26
aarclay
aarclay
Quote
thom (18-08-2021 11:52:24):

Dat kan een 1800 prima hoor, alleen met een weerstandslokomotief zou dat een probleem zijn.


Heb je voorbeelden van weerstands-locomotieven?

 

18-08-2021 13:37:54
ErikvR
ErikvR
Quote
thom (18-08-2021 11:52:24):

Dat kan een 1800 prima hoor, alleen met een weerstandslokomotief zou dat een probleem zijn.


moet je bij een 1800 dan wel geforceerd gaan koelen of niet nodig ?

 

18-08-2021 13:41:20
rick
rick
Quote
aarclay (18-08-2021 13:37:26):
Quote
thom (18-08-2021 11:52:24):

Dat kan een 1800 prima hoor, alleen met een weerstandslokomotief zou dat een probleem zijn.


Heb je voorbeelden van weerstands-locomotieven?


1100, 1200, 1300.

 

18-08-2021 14:26:41
thom
thom
Quote
ErikvR (18-08-2021 13:37:54):
Quote
thom (18-08-2021 11:52:24):

Dat kan een 1800 prima hoor, alleen met een weerstandslokomotief zou dat een probleem zijn.


moet je bij een 1800 dan wel geforceerd gaan koelen of niet nodig ?


Ik denk niet dat die tractiemotoren van die lok heel erg onder de indruk zullen zijn van een trein van 100/200 ton met een aanzet die je bij 20 km/u al afbreekt ;)

Bij een weerstandslok (als waar Rick idd de voorbeelden van noemt) blijf je de tractie in- en uitschakelen en belast je elke keer opnieuw alle weerstanden, dat vinden ze niet zo fijn en worden ze een beetje warm van ;)



Laatst bewerkt door thom op 18-08-2021 14:27
 

18-08-2021 17:11:23
Jelmer
Jelmer

ik zag foto's voorbij komen van de TEE gekoppeld aan een gele neus (Plan U of V) waar was dat dan voro?

 

19-08-2021 22:39:22
aarclay
aarclay

Als rem-treinstel. De TEE remt tijdens het transport niet uit zichzelf.
Erachter hangt Plan V 904



Laatst bewerkt door aarclay op 19-08-2021 22:40
 

20-08-2021 04:11:19
seinhuis
seinhuis
Quote
Jasper-N (19-08-2021 22:51:21):

Weet iemand hoelaat de trein ongeveer door A'dam Centraal zal rijden?


Volgens Facebook pagina in de loop van de middag of aan het begin van de avond.

Precieze tijden zullen niet bekend gemaakt worden.

 

20-08-2021 07:26:52
martijn
martijn
Quote
MasterE (17-08-2021 17:18:17):

Daar zou ik niet op rekenen.


Op die andere Facebookpagina (die van het NTM) staan inmiddels beelden van het transport naar de Watergraafsmeer. Met de 9901 voorop en de 904 achterop.

 

20-08-2021 09:09:19
Jasper-N
Jasper-N
Quote
seinhuis (20-08-2021 04:11:19):
Quote
Jasper-N (19-08-2021 22:51:21):

Weet iemand hoelaat de trein ongeveer door A'dam Centraal zal rijden?


Volgens Facebook pagina in de loop van de middag of aan het begin van de avond.

Precieze tijden zullen niet bekend gemaakt worden.


ik heb geen facebook, is er iets mogelijk waardoor ik het wel kan lezen? Wel fijn dat u even antwoord gaf.

 

20-08-2021 09:20:07
jacokran
jacokran

ook zonder fb account is de pagina te lezen.

 

20-08-2021 09:54:33
Jasper-N
Jasper-N

ik kom er anders niet in hoor

 

20-08-2021 12:26:52
aarclay
aarclay

Raar, ik kom er wel in, zelfs als ik uitgelogd ben op Facebook.
Ik heb geen idee waar je op vastloopt.



Laatst bewerkt door aarclay op 20-08-2021 12:27
 

20-08-2021 12:58:42
seinhuis
seinhuis
Quote
aarclay (20-08-2021 12:26:52):

Raar, ik kom er wel in, zelfs als ik uitgelogd ben op Facebook.
Ik heb geen idee waar je op vastloopt.


Ik ook (met Google Chrome). Met de app moet je ingelogd zijn om te kunnen lezen.

En anders misschien een idee om een (fake) account aan te maken, eventueel waar je niks post maar alleen interessante berichten lees?

 

20-08-2021 23:50:42
wouterder
wouterder
Quote
seinhuis (20-08-2021 04:11:19):

Volgens Facebook pagina in de loop van de middag of aan het begin van de avond.

Precieze tijden zullen niet bekend gemaakt worden.


Is helaas vanwege problemen elders niet gebeurd vanavond.



Laatst bewerkt door wouterder op 20-08-2021 23:51
 

23-08-2021 07:15:07
martijn
martijn

De TEE en de rest van het konvooi zijn inmiddels onderweg naar de Zaanstraat. Er worden vanmiddag 2 rijtuigen in Nieuw-Vennep verwacht (zie dezelfde link)



Laatst bewerkt door martijn op 23-08-2021 07:15
 

23-08-2021 13:01:34
garco01
garco01

Echt prachtig allemaal en hoe dit tot stand komt.

Weet iemand of de intentie is om het stel weer rijvaardig te maken? Ik lees dat een motorwagen gebouwd zou moeten worden. Lijkt mij sterk overigens, $$$.

Edit:

Ah, beetje googlen en wel wat gevonden, eerst conserveren en dan kijken wat de $$$ zijn.



Laatst bewerkt door garco01 op 23-08-2021 13:09
 

23-08-2021 13:48:54
seinhuis
seinhuis

Best raar om een lege Dijksgracht voorbij te rijden. Na 11 jaar aanwezigheid van TEE voelt het leeg aan.

Het voorbereiden van het transport op Zaanstraat is goed te zien uit de trein tussen Amsterdam en Sloterdijk (vooral uit/richting Schiphol). Mat 64 is ook nog aanwezig op Zaanstraat.

 

03-03-2022 20:01:54
seinhuis
seinhuis

Transport museum zoekt vrijwilligers die op vrijdag 11 maart en zaterdag 12 maart willen helpen bij 100 meter opslagstelling demonteren en overbrengen naar de opslagcontainers en deels daarin opbouwen. Herschikken van containerinhoud.

 

03-03-2022 20:29:54 3
Oldskool
Oldskool

En wat heeft dit te maken met de overbrenging van die TEE?

Hartstikke leuk hoor, dat je al die nieuwtjes weet en hier deelt. Maar sommige zaken doen er niet toe. Zo als het bericht over een stelling afbreken en herplaatsen.

 

03-03-2022 22:01:50 7
eak
eak

Het zou je sieren om misschien wat vriendelijker te doen ipv dit initiatief gelijk af te branden.

Staat duidelijk op de site dat dat hun helpt voor de opslag voor de TEE dus relevant genoeg lijkt me? Of ben je er zo een die alleen maar fotootjes schiet van museummat, te beroerd is om er iets voor terug te doen en dan ook nog eens klaagt op facebook als een drgl incompleet is?

 

03-03-2022 22:22:48 4
train85
train85
Quote
Oldskool (03-03-2022 20:29:54):

En wat heeft dit te maken met de overbrenging van die TEE?

Hartstikke leuk hoor, dat je al die nieuwtjes weet en hier deelt. Maar sommige zaken doen er niet toe. Zo als het bericht over een stelling afbreken en herplaatsen.


Als er dingen zijn die jou niet boeien lees je er lekker overheen. Er zijn genoeg mensen die het wel leuk vinden.

 

04-03-2022 07:30:31 2
martijn
martijn

Hartstikke leuk, maar zij, en tal van vergelijkbare organisaties plaatsen met (zeer) grote regelmaat dit soort oproepen, vooral op social media. Ik snap heel goed dat niet iedereen daar een account voor wil/heeft. Maar om nou al dat soort dingen hier te gaan vermelden...

 

04-03-2022 10:01:53 1
train85
train85

Somda is ook een forum waar leuke nieuwsitems enz van de stichtingen enz geplaatst mogen worden. Er staat nergens dat het verboden is. Dus Martijn het mag gewoon geplaatst worden en als je er zelf last van hem dan lees je het niet. Zo makkelijk is dat.

 

04-03-2022 18:17:34
tjabbe73
tjabbe73

Ah, en jij bepaalt dat?

Ik denk dat de moderatoren wel even mogen ingrijpen en wat berichten wissen. Welke laat ik maar in het midden.....

 

04-03-2022 19:35:23
train85
train85

Ik mag er best iets van zeggen op mijn manier, maar wel binnen de regels.